mandag 8. august 2016

Sjerf til Han og Henne- StrikkeOppskrifter

Jana Huck


Når du lærte å strikke hva startet du med da?
Eg er sikker på at ganske mange som meg fikk lagt opp
ca 20 masker og et oppmuntrende;
"Strikk et sjerf til farfar i Julegave"

Det var nå iallefall starten på min strikkekarriere,
et veldig lite avansert sjerf med kun rettmasker.
*Minnes ei god farmor med et smil*

Men uansett hvis man skal strikke sjerf har det lett for å bli en enkel utgave, DERFOR tenkte eg det var på tide med noen SjerfOppskrift som er litt mer enn det + at ganske mangen nå har spurt meg om fine sjerf til menn og her kommer de:




Bildet over
Dette passer jo supert til en mann :)



Jana Huck

Dette er også et manne-sjerf!



Jana Huck

Går fint til menn dette også



Jana Huck


Hvis du klikker deg videre inn på designerens side finner du også oppskrift på luen og pulsvottene



Jana Huck


Kan også brukes av en litt vågal mann :)


Foto: Vibbedille/ Design: Westknit/Stephen West


Dette er mitt favorittsjerf! Skikkelig fint og herlig å strikke.
Akkurat dette strikket eg i gave til en mann :)


Foto: Amira, strikket av Vibbedille
Design: Bitta Mikkelborg

Dette sjerfet er et EVENTYR å strikke og en sann glede!
Eg strikket det i ASK, mulig det ble litt tjukt(?) Det er strikket på rundpinne, dvs det er dobbelt. Strikker eg det igjen kommer eg muligens til å gå for et tynnere garn.

Men kan virkelig ANBEFALE det!

Det heter "KalenderSjerfet" og du finner det under filer
Bitta si Facebook Gruppe (Meld deg inn!!!)


* * * * *


Dagen i dag har vært litt rar, eg har ikkje vært helt i form +
eg grubler på noe! Dette NOE gir meg litt sånn klump
i magen og eg er veldig i TVIL hva eg skal gjøre....

Eg vet at noen muligens blir sure, andre fortvilet og lei, men eg tror det kan bli bra for meg.....Mulig eg kommer på andre (bedre?) tanker etter hver, eg får se :) *Optimist*

Uansett hva som skjer kommer eg til å holde deg informert :)

Nå skal eg iallefall ta opp strikketøyet og slappe litt av, kjenner at eg trenger det :)

OJ! Det er jo HÅNDBALL på Tv2 jo!
JØSS! Det blir GØY! Har liksom glemt hele OL eg hehe





KOS deg og ha en
herlig Kwell :)



Her er det sånn nesten ca storm hehe





Go`klem fra ei litt sliten Vibbedille :)

Ingen kommentarer: