onsdag 10. august 2016

LaceKjoler til Små og Store jenter! -Oppskrifter

Pernille Larsen

De aller fleste har mye på tapetet nå utover høsten
og mot Jul! Ja det vil jo ingen enda ta på festligheter :)
Heller lite for vår del, men det er jo kjekt å kunne kle seg litt opp en gang i blant! Ja hva med å stille på Årets Julebord
i en selvstrikka Julekjole?? 

WOW! Det hadde vært stas det!

Ja, eller kjolen du slenger på deg på Julaften når hele familien på totalt 23 kommer til middag :)
Setter du i gang nå snart har du mer enn nok til mellom alle gavene du produserer hele høsten! Det er trossalt ikkje noe mer enn en litt lang genser hihi

Vil påstå at ALLE disse oppskriftene passer fint til Jul, ja selv med kort ermer! Det er jo faktisk ganske så varmt inne på ei julaften, ja ofte hadde det gjort seg med en liten sommerkjole der du står over PinnekjøttGryta-Enig?

Mangen av disse kjolene hadde dessuten
vært kjempelekre i RØDT!



Bildet over
Str 9-18 mnd/ 2-6 år
Dansk Oppskrift




Lily Go

Mmm denne i rødt til et kort skjørt eller smale bukser...
Ja åsså BLING i snorene!

Opp til str 44"




Pamela Wynne

Opp til str 56"




Suzie Sparkles

Str 0 mnd - 6 år




Strikkelisa

Str 1-8 år
Norsk Oppskrift




Carol Wells

Str 9-36 mnd




Tatiana Tatianina

Opp til str 44"


     * * * * * *

Kan jo gjerne begynne med en litt dum nyhet, og det er at eg kommer ikkje til å reise til Strikketreffet på Lillehammer :(
Det var meningen at eg skulle Åpne Treffet på Kino`en og snakke litt om bloggen og meg + være på Treffet den dagen.

Pr i dag er ikkje kroppen min enig i det og det må eg ta hensyn til + at det blir litt vanskelig økonomisk
(fly/togbilletter for 2) fordi BILEN har også av alle ting funnet ut at den er syk! Regner med at den havner på Verksted de nærmeste ukene......IRRITERENDE!
Det må bli når "Kunstnerlønna" ramler inn på konto....KJIPT!

Meningen var at Ali og eg skulle reise til Lillehammer på fredagen og være på Hotellet til lørdags kwell og eg KJENNER at det hadde vært herlig! Det er jo noe
me aldri gjør eller har gjort! Men, men det blir
nok min tur en annen gang

Eneste planene eg har i dag utover å strikke er å få vasket noen maskiner med klær, nærmer seg GRUSOMT fort Skolestart nå for ikkje å nevne alle treningene!
Savner å gå tur i Hafrsfjord så eg håper på litt bedre vær utover slik at Ali og eg kan gå tur mens Jr trener :)





Men du får KOSE deg
og Nyte en fin Onsdag!






Go`klem fra ei litt sliten Vibbedille :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Huff kor kjedelig at du ikke kunne delta på strikketreffet�� Håper formen snart blir bedre�� Klem fra Grete Lill❤

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.