fredag 8. juli 2016

Strikket Cardigan til Barn - Lekre Oppskrifter


Kasia Lubinska

*Gjesper* Ahaaa kom meg heldigvis opp før kl 10 da,
men det er nok den der ranglenatta til i går som henger i vil eg tro....Ja eg må slutte med det, ferie eller ei :)

Eg er på jakt etter en skjønn Cardigan som eg kan bruke litt sånne gamle "Oldemor"knapper i, ja, knapper som seriøst var i min Oldemors bluse da eg var liten :) Det hadde vært koselig å fått brukt de om igjen til en av etterkommerene :)

Det galna er at eg har en halvferdig NYDELIG cardigan liggende......den er nå for liten til mottaker og eg skjønner IKKJE når/hvorfor eg stoppet??

Det er den nydelige EIVOR (NORSK oppskrift) til Pinneguri eg har liggende, ja eg spanderte t.o.m Geilsk Tweed på den...Kan ikkje fatte begripe HVA eg har styrt med!
Vurdere bare å rekke den opp og strikke den på ny
i en størrelse som passer en av de små.
Ja det må eg nesten gjøre!

Skal finne den frem så skal du få se hvor nydelig den er!



Bildet over
Str 2-4-6-8 år



Kasia Lubinska

Str 2-4-6-8 år



Kasia Lubinska

Str 1-2-3 år



Kasia Lubinska

Str 6-12-24 mnd



Kasia Lubinska

Str 0/3, 6, 9/12, 24 mnd


Selv om disse Cardiganene eg fant frem er i tykkere garn enn det eg søker er de jo sååå fine! Det er jo så mye flott mønster på alle sammen! Litt sånn gml.dagse, ja slike som er så søtt over en liten sommerkjole, ikkje sant??

Eg MÅ bare si sånn fort før eg glemmer det! Det er til de som venter på pakke fra meg, eg har ikkje vært på Posten siden mandag ser du, men I DAG er planen å få resten av gårde! Er litt bakvent ser du for Postkontoret har flyttet og da glemmer eg det så fort når eg ikkje ser det inne på butikken når eg er innom!
Det kommer det kommer hehe Beklager ventetiden :)

Sånn ellers i dag blir det en KJEMPEKJEKK dag!
Blir ikkje handling nå snart, NOP, Amira tok bilen med seg
i går etter SengeBytteStyret ser du. Hun kommer å henter oss rett etter jobb i dag så da blir det handling med hele familien i ettermiddag :) Deretter kjører ungene og eg hjem til Amira for hun skal nemligen lage Sushi!
Kan tro hun er FLINK!

Ali er slettes ikkje begeistret for sushi så han får en Alene Fredag hjemme i ro og fred uten kjøkkentjeneste <3
Tenker han syns det også er herlig :)

Eg tar meg mange ganger i å drømme om Sushi, ja for det ser jo så fantastisk godt ut! Har spist det for noen år siden
og har BARE gode minner! Da eg var hos Amira ei helg i vår kjøpte me Sushi på "Sabi Sushi" og det var helt GRUSOMT! Det hadde ingenting med den eg hadde spist før!
Den var så OLJETE og alt smakte INGEFÆR! Fysj!
Det var i en sånn Take Away me var innom og eg mistet egentlig matlysta der og da! Ja det var ikkje noe elegant over laginga i det hele tatt....*Skuffet*

Da er Amira sin MYYYYE bedre!
Gleder meg masse og det er så KOSELIG å være hjemme hos Amira kan du tro, ja du kan godt bli med hihi Ja du kan jo Joine oss via SnapChat (@vibbedille) om du vil :)

Nå derimot VURDERER eg en hårvask?? Hmmm
Vet ikkje om eg orker.....nei vettu hva, det der greiene
i ryggen er ikkje bra....+ eg er så kvalm både i magen
og i ryggen kan du tro... Men, men det går nok over, ja det det, for i dag skal eg bare NYTE og KOSE :)






Ha en STRÅLENDE
Herlig Fredag du også :)





Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille :)

1 kommentar:

Håndarbeidsfrua sa...

Forstår godt at du la vekk jakken og glemte den. Det er jo like mange prosjekter og ideer i hodet ditt som det er besøkende på bloggen din. Men før du rekker opp for å begynne på nytt bør du tenke over hvordan garnet blir. Mulig du burde lage den ferdig og heller la den komme noen andre til gode. Solstråla i har jo en stor venninnegjeng som leverer babyer på rekke og rad.
Høres ikke ut med kvalm i ryggen, men kjenner den følelsen. Lov å håpe på at du kan få bedre dager.