fredag 1. juli 2016

Nydelige votter av Kate Davies -StrikkeOppskrifter

Kate Davies

Det er bare å sette i gang, ja med vottestrikkinga, Jepp, for nå skal det Regne, Blåse og Tordne helt til høsten overtar
i slutten av september hehe Ja eg må nesten LE! Man kan jo ikkje grine liksom, neida, det er så mye annet man kan grine av i dag så VÆRET er det bare å å le av og riste på hodet. Ja og så kan du KOSE deg med nydelig vottestrikking, Ahaaa hadde me ikkje vært NØDT for å strikke 2 så hadde det vært det kjekkeste som finnes!

Eg fikk jo den flotte Votteboka i fjor sommer og annonserte høylytt at eg minst skulle ha ALLE parene hehe
Joda, er på vott nr 2 av Sjiraffene, kuleste vottene i boka
og vott nr 1 er dødsflott! Før høsten bør eg jo få ferdig vott
nr 2, er over halvveis da så helt gale er det ikkje....eller?
Ser at eg kan få seriøse problemer nå når eg ser disse flotte vottene til Kate Davies.....sukk....


Bildet over
Disse er faktisk strikket i Angora!



Kate Davies




Kate Davies




Kate Davies




Kate Davies



De fleste av vottene til Kate Davies er strikket i tynt ullgarn så her kan du fint bruke f.eks Finull til de fleste par :)
"Gammel Serien" og "Røros Lammeull" er forresten også helt himmelske! DA snakker me pinne 2 altså.
Begge deler får du tak i hos Husfliden forresten :)
Da får skikkelig gode votter kan du tro! :)


* * * * *


Vet ikkje helt hvordan denne dagen blir, fikk nemligen en uventa overnattingsgjest i går så dagen kommer vel til å sulle og gå.  Anyway må Ali og eg på butikken for å hente hjem tilbehør til midddagene han skal trylle frem :)

På strikkefronten kom eg meg opp til starten på økingene, dvs det er KUN 3 striper igjen før eg kan sette bein nr 2 inn på stor pinne, da er det fullfart opp til ermhullene, strikke 2 armen og vips så er eg i gang med raglan-Å ja, det går nesten så fort å strikke en Nøstebarndress! Derfor det er så gøy! Skulle jo nesten ha strikke en til meg selv også HAHA Det hadde vært noe det!






Da gjenstår det bare å ønske deg
en riktig God Helg og GOD ferie
til deg som starter på den i dag :)






Go`klem fra ei litt ???? Vibbedille :)

2 kommentarer:

Håndarbeidsfrua sa...

God Helg i "møkka"-været. Klarer ikke helt le av dette været. Til det kjenner jeg det alt for mye i kroppen.
MEN disse vottene er jo farlig kjekke da. Elsker Finull og tynne pinner. Og jo mer mønsterlesing jo bedre. Full kons. er toppen, spesielt når værguden ikke spiller på lag med meg.
Har mange vottebøker og vottemønster, men kan vel aldri få nok. Ikke sokkeoppskrifter heller. Ingen problem med å få nr. 2 ferdig her. Tar alltid den først, og brått er jeg ferdig. Og med jevne og ujevne mellomrom slenger jeg sammen noen Halden-votter også. Husfliden må jo være godt rustet til julemessa.
Sitter og lurer på om jeg skal få gjort unna handlingen, eller stenge verden ute og kaste meg over Senjasokkene som er juli sokken i Vott-sokkalongen. Har lenge tenkt å strikke dem og nå er det en flott mulighet. Kofta+ Ja den får noen omganger uansett.
Klem fra Liv

Vibbedille sa...

Her har me hentet hjem helgekosen i regnet, ja eg ble faktisk så våt at eg bare fortsatte rett inn i dusjen da me kom hjem :) Knalldeilig :)

Du få plukke noe panfløyter m/fuglekvitter i ørene, får noen sokker/votter med MASSE mønster på pinnene så glemmer du fort været. Er jo dritt da om været har innvirkninger på onter for da blir det litt anderledes.

Fikk jo uventa overnatting i går og nå kwiler hun, ja, det er min mor som i perioder har VELDIG dårlige dager (sliter litt psykisk) og da er det godt å komme hjem til oss sier hun for me er så positive hehe Ja det er eneste måten eg har overlevd mine "plager" på, men det er vanskelig å lære noen å bli positive hehe Regner med at det står på noen dager :) Akkurat NÅ nyter eg derfor ME TIME en times tid :)

KOS deg masse Liv så får me håpe at noen snart limer sola fast på himmelen! Her har det regnet UTEN stans siden i natt....