lørdag 16. juli 2016

Morsomme Sokker, Lekne StrikkeOppskrifter og Nydelige Mat

Dana Gervais

Etter denne BabyBobla som eg befinner meg i HÅPER eg at eg ramler rett ut på SokkeKjøret! Sokkeskuffa mi virker litt skral! Flaut å si det for det er vel ca 40 sokkepar på det meste når alt er rent, men det trengs så sårt noe nytt "blod"
i ullskuffa kan du si :) Har fortsatt noe favoritter, men det "falmes" ut på en måte så eg BØR snart ha et raid igjen.

Hadde slettes ikkje sagt NeiTakk til Dagens sokker altså,
eller ka seie du??


Bildet over




Dana Gervais





Dana Gervais





Dana Gervais


Sånn, da gjenstår det vel bare å lage til ei kurv med masse fargerike Garnnøster som passer til formålet??
Ja og mange sett med pinne 2 og 2,5 -
Da blir det iallefall mine favorittsokker :)




I min fortvilelse ble det VELDIG dårlig med Me-Time på dagen i dag! Ali skulle som sagt kokkelere, men det blir mye lyd og bevegelse (?) av sånt hehe Frem og tilbake, opp/igjen med dører og ikkje minst matlukt! Ja eg vet dette høres klagete ut, men stemningen var på topp så det gikk greit.
Til slutt ble eg så sliten at eg bare kapitulerte og stupte under dyna, kl 17 ( et. 2 timer søvn) ble eg vekket til
NYDELIGE Scharwarma!

Etter å ha fått luftet ut matlukta smakte det HIMMELSK!

Bilde over viser selve Schawarma`en, den består av 5 utbeina kyllinglår (Lår med den biten av brystfileèn på) +
5 store brystfileèr. Dette skar han opp i går
og hadde det i marinade til i dag.

Deretter la han det lagvis og stakk til slutt mange grillspyd gjennom for å lett kunne snu det under grilling i ovnen :) Dette tar tid og er en del arbeid, men så absolutt verdt det :)



I går bakte han også masse Arabiske brød
som lett lar seg dele.

Først har du kjøtt inne, litt saus (Et type hvitløksaus med kulturmelkbase) Agurk, tomat, hakka bladpersille, løk blanda med persille, sylteagurk og til slutt legger du et par chips i åpningen,
sprut inn litt extra saus.



Sett deg ned og bare NYT!

Det er en mektig samtidig lett mat, eg har nå spis èn slik som på bildet og er ganske mett ja :) Dette kommer gutta til
å gomle på utover kwellen og morgendagen - Garantert :)


Etter utrolig mange timer med kjøkkenarbeid og kokkelering dukket Ali under dyna ei stund så eg skal benytte anledning til ei fredelig stund hehe

Nå har eg iallefall kommet litt lengre på kjolen
og har begynt å strikke rundt og rundt :)







KOS deg og ha en
Fortreffelig Herlige Kwell :)







Go`klem fra ei litt sliten Vibbedille :)

1 kommentar:

Håndarbeidsfrua sa...

God lørdagskveld i stua. Kjente jeg ble veldig sulten av disse bildene.
Var fare for at jeg ikke klikket meg inn på bloggen nå, men nysgjerrigheten drev meg. Vet å finne mitt og andres svakhet: SOKKER, i tynt garn, tynne pinner og mye mønster. Men jeg sto imot (enn så lenge) Har bare rundt 75 tråder å feste på det paret du fristet meg med forrige uke.
Klem fra Liv