mandag 4. juli 2016

Holst Strikkeoppskrifter - Nydelige og enkle Sjerf

Helle Holst


Nå har eg i lange tider skrøyta sånn av garnet Holst,
hva med litt oppskrifter fra selveste Helle Holst?
Enkle oppskrifter som er supre for ferske strikkere, men også for de erfarne som trenger et hjernedødt Tv-StrikkeProsjekt :) Sånn kan man like å ha i veska. Ja til å dra opp f.eks i bilen når man står i kø eller blir sittende i evigheter på et venterom

Temperaturmessig så kan man nesten bruke et lett sjerf selv om regnet nå ser ut for å ha gitt seg :)
Sjerfet over her er strikket det herlige Holst Coast
(Nydelig Lammeull og Bomull)



Bildet over
Engelsk/ Dansk Oppskrift



Helle Holst

Engelsk/Dansk Oppskrift

Strikket i Holst Noble (Geelong/Cashmere)



Helle Holst

Engelsk/Dansk oppskrift

Strikket i min favoritt Holst Supersoft
(Nå på Tilbud til 16,-)



Helle Holst

Nydelig Babyteppe som forøvrig også var premie
(inkl garn) i Jubileumet mitt :) 

Engelsk/ Dansk oppskrift

Strikket i Holst Coast
(også til 16,-)



Med de prisene Holst regjerer med nå føler eg et STERKT behov for å Shoppe mer, men prøver så godt eg kan
å styre meg litt....ENN så lenge MoHaaaa
Det kan jo bli en lang vinter og da er det greit å bunkre opp HAHA

Mandag gitt, 2 uker av ferien er unnagjort og eg føler et STERKT behov for å praktisere MASSE Me-Time i dag!
Er ganske så sliten ja, blir det når eg ikkje får nok alenetid!
Du vet når hodet er på kokepunktet og det eneste du har lyst til er å legge deg på puta, felle noen tårer og SOOOOVE? Jepp, der hadde du meg i går - Ganske sliten kan du si :)

Etter hva eg har lest diverse steder oppfyller eg de alle fleste krava til å være veldig sensitiv på lyder bla, men SAMTIDIG SOM eg har lest det - har eg lest at sensitive personer også er veldig inteligente heheDET:)
Ikkje så galt at det ikkje er godt for noe :)

Jaja, dagen i dag skal NYTES i fullstendig stillhet KUN med en god film som Jr har anbefalt og da ser eg den og strikker, er forresten over halvveis på Romperen eg startet på i går, måtte t.o.m rekke opp 5 cm(!!!) fordi eg strikket for fort haha

Men før eg setter meg helt til rette må eg bare "Vine" ned på apoteket å hente noe medusin som eg hadde glemt, sprenge noen fartsgrenser på vei hjem, springe innom dusjen på vei til Go`stolen og SÅÅÅÅ skal det STRIKKES! Er eg virkelig flink blir eg gjerne ferdig med denne Romperen i dag!
Det er kun hvis eg ikkje slukner her i stolen hehe





KOS deg og ha en
NYDELIG Dag :)






Go`klem fra ei OPTIMISTISK Vibbedille :) 

1 kommentar:

Håndarbeidsfrua sa...

God morgen.
Ennå en påminnelse om det lekre garnet. Faller snart for fristelsen. Blir vel trøstekjøpe pga. manglende sommer. Andre trøstespiser, men der er ikke jeg.
Og så var du så søt å få fram det jeg lenge har vist. Jeg er INTELIGENT. Er nemlig super følsom for lyder og mandager er min beste dag. Da er huset tomt (nesten). Søte Queen er jo alltid tilstede, men hun støyer ikke.
Bortsett fra nå virke hun syk, så hun skal til en time hos dyrlegen i dag. Hun kaster opp på 3. dagen, og jeg kaster ut; en stol og en stolpute samt noen pynteputer. Teppene har vaskemaskinene tatt seg av. Ikke greit å ha 4 bein og ikke være i form. Ikke helt seriøst, vurderte jeg å fjerne vannskålen i natt, med tanke på at når ikke noe kommer inn kommer ikke noe ut. Men slik funker det jo ikke i hverdagen.
Klem fra sørøst, hvor solen er fremme og mulighetene for litt varme er tilstede, hvis ikke "dottene" der opp samler seg mellom solen og meg.