torsdag 21. juli 2016

GRAFISK GOBELINSTRIKK-Dette SKAL eg lære!

Design: Charlotte Kaae

Ahaaaa vettu?? Eg har FANTASERT om RæveCardigan
så lenge nå at skal eg gjøre noe med det! Neste måned har eg bursdag JIPPI og mor mi sa hun ville gi meg penger eller eg kunne finne noe hun kunne kjøpe!
JIPPI Gjett hva eg skal si hun kjøpe????

Nei Nei, ikkje pysjamas!!! hehe
Denne boken vel, skjønner du ingenting!
Vettu ka og??

I en butikk ca 10 min med bilen er det en liten butikk som heter God Som Ull og vettu ka og??



Der selger de også garnet ja og t.o.m boka som
oppskrifta er i! Kan bare si så pass, eg har strikket MYE
i Peruvian Highland Wool og eg har ei kanskje fin
korg med masse enkelt nøster! Kan virkelig anbefales,
ja se bare de flotte fargene HER! 

Da er det LOV å være YR over å bli 46 når man føler seg som Nyforelska og 22?? Eller Hur?? JAAAAA!!!

Selvfølgelig så kan eg SE at eg muligens kommer til
å PERLE Litt også, Garantert, ja når eg først skjønner tegninga på hvordan dette Gobelin strikkes,
eller det vet eg, men hvordan man regner ut i fra
et perlebrett er vel mer riktig!

Tenk på hvor KULT, eg kan jo faktisk få mottakeren til å perle ryggen til en jakke! Ahaa eg kan se at dette skal gi meg MYE gøy! Tror eg må sende en mail til "God som ull" og høre litt ang åpningstider og sånn hehe Ja muligens reservere boka hvis de ikkje har så mange? *Planlegger vilt i hodet*

Tro hvilken grunnfarge mottaker vil like i bunnfarge??
Hmmm får høre med mamma`en! Å du og du så gøy at eg har hele 3 små snart eg kan strikke til, 2 jenter og 1 gutt :)

Eneste PROBLEMET eg kan øyne er at boka er på DANSK! Ja det sliter eg med! Noen sliter med engelsk og eg sliter virkelig med dansk hehe Det er akkurat som om hjernen ikkje vil skjønne det i skriftform! Merkelig! Satser på litt tegninger og diagram og en ordliste hehe

Bare for å ha sagt det, NEI eg er ikkje sponset, dette skriver eg KUN av egen FASINASJON fordi eg digger
Charlotte Kaae og hennes kjærlighet for farger og design!

Det hadde vært GØY om du Joina meg?? Hadde ikkje det vært kjekt!? Garantert at du har noen du kan strikke til?
Tenk på DEN superflotte Julegaven dette vil bli! WOW!

Om ikkje barnet selv dåner,
ja så vil iallefall mora gjøre det hehe


Nei og nei, nå stiger blodtrykket mitt! *Puster rolig inn...*

* * * * *

I går satt me å fablet om at i dag skulle me ned på Hestholmen og grille. Ali tok en tur ned i går kwell og mange var uti å bada og vannet var godt sa han! HUSK han er araber så dvs at vannet hadde en helt godkjent temp!

Været i dag til sier at det iallefall IKKJE er så lurt å grille!
Det blåser skikkelig STIV kuling og det brygger nok opp til
Lyn & Torden! MEN temperaturen er veldig bra, ja hele 26 skal toppen bli i dag! Jaja da får man nyte tordenværet som
i seg selv er koselig når det IKKJE slår ned!!!

På strikkefronten er eg vel ca 5 cm nedpå i skjørtet på kjolen så det er fortsatt litt igjen, som eg nevnte i går var dagen litt rolsete og eg satser på MER strikketid i dag :)




KOS deg og ha en
KNALL dag, ja,
uansett vær!






Go`klem fra ei Vibbedille i Høygir! :)

1 kommentar:

Else sa...

Her er en ordliste fra dansk til engelsk med strikkeudtrykkene
http://www.paapinden.dk/strikkeordbog?order=field_en_abbr&sort=asc
Ellers er mit forslag at tænke på dansk som dårligt stavet bokmål.
Jeg er danske og skal kigge på stavning af bestemte ord for at se forskel på sprogene.
hehe oplever at nogle nordmænd har hørt/lært at dansk er svært at læse, hvorfor???? Fatter det ikke oplever ikke det samme problem den anden vej ;-)

Koselig side du har og flot med alle de opskrifter du finder.

Husk at passe på dig selv

Klem Else