torsdag 7. juli 2016

Baby "Undertøy" - Norske og Gratis StrikkeOppskrifter

Drops Design

Som med mye annet er det delte meninger om Drops oppskriftene, men èn ting skal de iallefall ha og det er at oppskriftene har blitt MYE bedre enn det de var! Husker med GRU de tjukke heftene (Les; bøkene!) de hadde på 80-90 tallet! GOSH altså! Ganske liten skrift, 4 kolonner med tekst,
en kolonne for hvert av de nordiske språkene! Ikkje bare det, men selve oppskriftene husker eg som veldig tung leste!
Man måtte virkelig sette i gang hjerneaktiviteten hehe

Nå i dag syns eg selvfølgelig de er mye bedre! Hvis du ikkje ønsker å sitte med et hefte, ja så ligger ALLE oppskriftene ute på nett HELT Gratis-Det er jo faktisk LUXUS!
Du trenger heller ikkje scrolle forbi språk du ikkje skjønner, neida, språket velger du helt selv :)

Er ikkje så ofte eg bruke ei Drops oppskrift, til det er eg FOR bortskjemt på virkelig GODE engelske oppskrifter og på norske oppskrifter av designere som har "skjønt det" hihi
Misforstå meg riktig, Drops har virkelig MYYYE lekker og eg kan godt finne meg selv sittende å surfe med et villt blikk på sidene hehe Men du bør ha litt strikkekunnskap for å fullføre uten at du inni mellom må klø deg litt i hodet :)

Anyway, i går satt eg å kikket på BabyOppskrifter, og JA,
eg fant meg noen FAVORITTER! Har nemlige noen Bånsull (a là Nøstebarn Garn) som bare brukes på litt lekkert undertøy og da var disse oppskriftene midt i blinken :) *Stjerner i Øynene* <3 


Bildet over



Drops Design




Drops Design




Drops Design




Drops Design




Drops Design




Drops Design



Har du strikket sånne bitte små undertøyplagg før?
Åååå det er såååå NUSSELIG!

Eg strikket for noen år siden en undertrøye i ribb på pinne 2
i et vanvittig nydelig Angora garn! Å du hildrande du, det var bare "ein bede" stort og den kunne brukes lenge kunne mamma`en rapportere tilbake og var noe av det mest brukte babyjenta hadde :) Nå nyter jo eg å strikke TYYYNT og smått så dette gjør eg like mye for min egen del hehe

Eg har også en hespe med Nøstebarnull som er blandet med alpakka og eg tenker det også vil være helt SUPERT!
Nå sies det at alpakka IKKJE skal brukes på baby`er under
3 mnd pga veldig løse fibre, undertøy trengs jo hele vinteren så eg kan strikke fra str 3 mnd :) Siden hespen min ikkje er 100% alpakka er det heller ikkje så mye løse fibre :)

Oppskriftene over er strikket i Baby Merino, et garn eg sjøl ikkje liker så godt. Når eg strikker i det blir det veldig "glissent" og aldeles ikkje fint i strukturen, det er en av grunnen for at eg bytter ut garnet + at eg syns det heller bør strikkes i "skikkelig" ull :) Er nok litt smak og behag :)

Babyull er også et fint alternativ, ja og Silja f.eks
(Der er det også litt Nylon innblandet, noen som kan være greit på ribbebukser på "krypebarn" )

Men vettu hvilket prosjekt eg VIRKELIG savnet i går?
Ja eg tenkte på det frem til eg sovnet faktisk......
STJERNE TRØYA mi! Phu-huu eg skulle seriøst ønsket den var ferdig....Jammen godt eg har den RETT ved siden av meg, i ei helt egen korg med lokk! (Skal ikkje bli støvete må vites!)  Historien om Stjernetrøya fra Sotra  mi kan du lese om HER!
GLEDER meg sykt til eg skal ta den opp igjen og Nyte hver maske videre :) Hvis DU har tenkt å strikke deg en trøye som varer EVIG, ja da bør du kikke nærmere på denne altså!

I dag regner det søren meg IGJEN...Nevnte eg 12 grader...?
Ja det er ganske trøstesløst, eg som var SÅ godt i gang med klevasken....blir ikkje mye terrassetørking i dag gitt...

Jaja, uansett MÅ eg ut en tur, ja bare en kjapp tur på apoteket! Uten at eg egentlig følge med er eg TOM for KvalmeMedusinen! SÅNN bør ikkje skje, heldigvis var det èn igjen til frokost Coctailen, men ny skal inntas kl 14 så avsted må eg fyke! Deretter er det inn i pysjen igjen og trådfesting på BabyRomperen - Jepp, den er FERDIG, dvs den mangler knapper så eg får smøre meg med tålmodighet på de eg venter i posten, kanskje kommer de i dag??

Amira var så fornøyd med denne Romperen at hun like godt leverte inn en bestilling på 2 til......Hvor skal nå dette ende??

Jaja de 2 neste trengs ikkje før i desember - HELDIGVIS!
Har tross alt en del som er under utvikling og det BØR faktisk nå ganske snart bli ferdig så det er frem igjen med Nøstebarndressen - Så Koselig <3





Ta på deg et par
Ullsokker og NYT dagen :)







Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille :)

2 kommentarer:

johanne sa...

åå du legg inn så mye fint. Ble tre nedlastninger i dag å. Bare å sette i gang. Må strikke ferdig den arma nå da når jeg har kommet så godt i gang med den..... Håper dere får noen fine sommerdager snart.

Håndarbeidsfrua sa...

1. bud. Gå aldri tom for medisiner. Hent nytt når det er en ukes forbruk igjen. Er så ergerlig når de smilende sier at det er tomt, men du kan få i morgen. MORGEN !!!, det er nå jeg trenger.
Og med døtre som kommer med ønsker blir man aldri arbeidsledig.
Har brukt Dropsoppskrifter til en del babytøy, og er fornøyd med oppskrifter og passform, men her var det noen nye for meg. Må nok sjekke nærmere. De med falske fletter ( heter det det?) ble jo brått litt finere og forseggjort. Og ikke fult så kjedelig å strikke som ribb.