onsdag 29. juni 2016

SukkerSøtt til Små Barn - Danske StrikkeOppskrifter

Pernille Larsen

Vettu ka? Nå er den der baby-Strikkelista mi så lang at eg begynner å se problemer! Noe eg slettes ikkje trodde var mulig! Små Baby`er skifter jo gjerne klær et par 3 ganger til dagen, ja alt etter som, men det får jo være måte på hvor mye eg har lyst å strikke *ler*

Eg har i grunnen lyst å strikke veldig smått, ja sånn at det nesten passer 100% med èn gang, ja slippe oppbretter og alt for store klær BARE fordi det skal "leve" lenge,
ja det er jo oftes sånn me tenker.

DEN måten kan eg jo strikke MASSE, lurt ikkje sant?
Ja for Baby`er vokser jo extremt MYE og fort det første året hehe Genialt, da KAN eg jo strikke mye *ler enda mer*
Må nok tilbake til å strikke dukkeklær etter hvert,
litt med stabilt på den fronten hihi

Anyway, se bare på disse søte designene eg har funnet! Aww



Bildet over
Str 3 mnd- 4 år
Engelsk og Dansk oppskrift



Pernille Larsen

Str 1-24 mnd
Engelsk og Dansk oppskrift



Pernille Larsen

Str 3, 6, 12, 24 mnd
Engelsk og Dansk oppskrift



Pernille Larsen

Str 3-18 mnd/ 2-5 år
Engelsk og dansk oppskrift




Sånn, nå har eg juster fargene i bildet etter strikketøyet mitt her og nå er det så og si 100% riktig farge, yndig ikkje sant??
Fargene heter Pineapple og Rosebud. Skikkelig GØY
å strikke striper :) Går ganske så fort og i dag er det meldt regn, regn og regn, dvs strikkings dagen lang! Ja kulingen skulle visst også droppe innom.....SÅ GØY!

Hadde planlagt å vaske klær i dag, men ingen tørkevær? Ingen klevask HAHA
Får jo være MÅTE på hvor mye som kan henge i gangen
så DET gidder eg ikkje, Nop!

Siden eg hadde besøk i går kwell kom eg meg noe senere
i seng enn planlagt, men kom meg nå opp sånn nesten passe greit i dag likevel. Jr har overnatting og de Zzooover ennå, tenker det ble ganske sent i natt! Skjønner de godt eg, ja det regner hele dagen så da er det jo greit å sove og så har de det gøy om natta haha Men slår sommeren til, ja da er det opp tidlig, ut og opp i trærene og avgårde på stranda :)

Ser ut for at sommeren lar vente på seg, det ligger jo på
12-14 grader så langt eg kan se på værkartet...

Har du sol kanskje? Sitter du ute å nyter det??
Da unner eg deg det i tilfellet, hvis ikkje får me kose oss
i fellesskap INNE i regnet :)





Ha en PERFEKT dag!







Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille :)

1 kommentar:

Håndarbeidsfrua sa...

Kjekke babyplagg, og er så enig med deg. Strikk så det passer. og heller strikke nytt.
Og den lille prinsessa til din niese er vel snart klar for dukketøy?
Her regner det ikke, men sommervarmen lar vente på seg. Sitte rute godt kledd og fryser og knurrer. Kunne like gjerne vært vinter og inne- kose-periode med fyr i peisen for meg. Vinterstid er det godkjent med kjølig vær, men sommeren SKAL være varm.
Kos deg med stripene dine så lenge det varer, snart er du ferdig med det plagget også.
Klem fra Liv