mandag 6. juni 2016

Sponsor nr 4: HILLESVÅG ULLVAREFABRIKK




Hillesvåg Ullvarefabrikk er en fjerde generasjons familiebedrift som produserer garn og kardet ull til toving. Bedriften holder til i Hillesvågen, en halvtimes
kjøretur nord for Bergen.





"Fabrikken har røtter tilbake til 1898, og flere av maskinene er over 100 år gamle. Gjennom årene har fabrikken blitt utvidet og påbygget i takt med endringer i tid og trender, og nå huser den alle deler som trengs til ull- og garnproduksjon, samt lager til nettbutikk og en stor butikkavdeling. I 2013 fikk ullvarefabrikken status som Èconomusèe, og besøkende kan være med på en guidet vandring gjennom fabrikken og oppleve ullens reise fra råvare til ferdig produkt. Reisen ender i en godteriaktig ull- og garnbutikk,
og besøkende lar seg begeistre av det varme fargespillet
i bedriftens ullvarer."

Fabrikken er åpen for Guidet turer og det er en drøm
for en Garn/Strikke entusiast! Du kan også lese masse om fabrikkens Historie HER!

AHaaa hvor mange ganger har eg ikkje drømt om å vandre
i denne fabrikken!! Eg ELSKER iallefall garnet! Det er HIMMELSK godt å strikke i og for noen farger!!

Hillesvåg var kjappe i vendinga da eg spurte
om de ville bli med på Festen her på bloggen
og SE bare hva DU kan vinne:



Et skikkelig lekkert Teppe som er nesten 2 meter langt! WOW!

Nå kan du virkelig KOSE deg til høsten :)

Teppe strikkes i det lekre Blåne Pelsgarn så dette blir både luftig og mykt :) Et teppe kan nesten ikkje bli bedre!
DU vinner altså Oppskrift og alt garnet som trengs :)

Selv har eg handlet en del på nett fra Hillesvåg og da går det både kjapt og flott! Så hvis du vil kose deg med skikkelig garn kan du jo besøke NETTBUTIKKEN!

De har garn for en hver eneste smak vil eg påstå!
Ja både tjukt og tynt og i absolutt alle regnbuens farger!

Ja, som du ser så har du altså vanvittig MYE å glede deg til!
Hehe og ennå er me ikkje halvveis :)


* * * * *

Været ser ut til å bli strålende i dag også, men eg tror eg må roe ned litt hva angår soling! Det kan jo bli for mye på en gang også - DET er jo ikkje bra!

Satser på at det blir en tur i kwell etter
at Jr er levert på trening :)

Tar en rolig formiddag og finner frem strikketøyet :)




KOS deg masse og ha
en FLOTT mandag :)





Go`klem fra ei Happy Vibbedille :)

1 kommentar:

Håndarbeidsfrua sa...

Så herlig teppe. Noe å kose seg med utover høsten det for den heldige vinner. Og ja, garn fra Hillesvåg er i utrolig mange flotte farger og tykkelser. Synd man ikke for kjøpt det over disk i mitt nærmiljø og litt lenger vekk, men netthandel i Norge er helt Ok. Har flott garn til plantefarging også.