tirsdag 7. juni 2016

Kan du Strikke krøller på Sauen? -LOOP STITCH


Tja, da oppsto det et problem!
Eg kan Hekle krøller, men STRIKKE???
Nei, det har eg aldri gjort, har du??

Satt parat med stålblikk på teksten i oppskriften, gjorde som det sto (trodde eg) men akk, nei da krøllene forsvant Hmm Det er søren meg ikkje ofte noe stopper opp,
men så kom eg jo på det vettu!



Etter flere tapre forsøk, sukk og fortvilelse med frykt for en krølleløs sau slo eg det opp på YouTube! Jammen lå det jo en forklaring på dette også! FANTASTISK!

Etter nøye gjennomgang av noen filmer syns eg at
DENNE FILMSNUTTEN var den beste.
Den viser to strikketeknikker; for den som strikker vanlig
og den som kaster med tråden :)


Foto: Susan B.Anderson

Så hvis du også er havnet på SaueGalleien kan du uten problem strikke Krøllesauen :)

Oppskriftene på de herlige sauene kan du kjøpe HER!

Omgangene strikkes slik: LS (Loop Stitch) og 1 rett
Eg brukte ca 3 kvarter på første omgang og når eg kom rundt og skulle begynne på neste runde oppdaget eg at eg hadde tatt LS i HVER maske og ikkje annenhver......
Snakk om NEDTUR! Måtte jo rekke opp igjen de
45 minuttene.....Hmrf

Nå derimot er eg ajoùr og kan fortsette :)


* * * * *


Eg er på min 2.kaffikopp, påkledd og begynner etter
hvert å våkne! Kan "skryte" av hele 13 grader og overskyet
i dag så det er ikkje noen varme gitt!
Håper ikkje at sommeren er forbi...Torsdag er det SommerAvsluttning med klassen til Jr nede ved Sjøbadet
og i og med at det er i kvellingen håper eg på flere grader...

Regner med at eg legger ut flere
Sponsorer i løpet av dagen :)





KOS deg og ha en
Super dag :)






Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille :)

Ingen kommentarer: