onsdag 15. juni 2016

Alle Kan Bidra! -Flotte LUER!

Lisa R Myers

Det er MANGE ting man ikkje kan få FOR mye av, ja som f.eks Luer! En til hver dag og en til et hvert humør, ikkje sant? Men noe man kan få NOK av eller for mye av,
vet du hva det er?? Jo det er kjente og kjære som rammes av kreft! Det er noe man ikkje vil ha i det hele tatt!

De siste årene har det rammet både flere og flere som eg både kjenner og vet hvem er og det er akkurat like forferdelig hver eneste gang! Det er blitt for mye!

Noe en kreftpasient etter hvert vil trenge er en fin, god, morsom, varm, svalende, tøff og lekker lue!
Dette er jo egentlig bare en dråpe i havet, men alikevel nyttig! Ganske mange kreftpasienter avstår fra parykk og har funnet ut at eg lue er mye bedre. Det trengs MASSE luer!
Store og små, for jenter, gutter, menn og kvinner-Ja alle type mennesker og gjerne forskjellige til alle.

Så hvis du nå sitter der og ikkje vet hva du skal strikke, sleng ei lue på pinnene og få det gjort! Me er mange strikkere
i dette lange landet og me kunne nok fint dekket behovet :) Du trenger ikkje alene strikke 100`vis av luer, selv om det er noen som gjør det også, men i en slik situasjon teller hver eneste en! Ha alltid ei lue på en pinne, la det bli strikketøyet du tar med deg når du skal steder hvor det blir mye venting. Når luen(e) er ferdig kan du f.eks levere de inn på ditt lokale sykehus eller du kan gi den til nettopp noen du kjenner
som trenger den sårt :)

Det finnes et HAV av oppskrifter der ute, men eg fant 5 som eg fint kunne ha brukt:


Bildet over



Lisa R Myers

Gratis Oppskrift



Lisa R Myers

Gratis Norsk Oppskrift



Lisa R Myers




Lisa R Myers



Husk at hvis du strikker luer til pasienter som ikkje har hår MÅ garnet være mykt og ikkje stikke, dvs du tar ikkje den første ulla du finner :) Merino må jo være veldig bra å bruke, men alle er forskjellige :) Vet iallefall at eg skal strikke ei lue innimellom og prøve å bidra så godt eg kan :)
Det skal så lite til før man gjør en forskjell og det føles
godt å kunne hjelpe om bare bittelitt.


* * * * *


Sånn ellers her i vest så REGNER det! Hmmm
Når var det du sa at det stabile sommerværet skulle starte? Eg vil ha den type være som er slik at man VET at i morgen kan me gå på stranda, ikkje det når man
må se det an utover dagen....

Etterpå nå skal eg en kjapp tur på butikken og så skal eg sjekke posten! HÅPER det er en pakke eller 2 der :)
Nå nærmer det seg styggfort hehe

Ellers har eg vel egentlig planer om å "gjøre noe" her hjemme......jaja skal være fornøyd om eg får lagt på plass en del klær og satt på en maskin med sengetøy...




Men du?
Kos deg og ha en
Strålende dag :)








Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille :)

Ingen kommentarer: