tirsdag 31. mai 2016

UllUndertøy til Baby - Norske StrikkeOppskrifter

Else Schellerup

Denne trøye har eg virkelig strikket MANGEN av! Ååå kan tro den er yndig å strikke! Mmm det er så lite og så tynt vettu,
eg har enten strikket den på pinne 2 eller 2,5-Alt etter hvilken størrelse og garn eg har brukt. Har en del hesper fra både Nøstebarn og Båndsull i en blanding av alpakka/silke og DET blir det nydeligste undertøyet EVER! Har strikket en del
i Arwetta også, men da i større størrelser :)
Den AlpakkaSilken skal snart nøstes opp <3 

Hvis du har havnet på BabyKjøret slik som eg er kan eg
i allefall ANBEFALE Nøstebarnboka-Der er det også en del babyundertøy, men enn hva eg viser her i dag :)

Hvis du syns dansk kan være vanskelig å skjønne kan du jo strikke denne Non Stop Top (Gratis) som har norsk oppskrift, den er nokså lik og vel så god :)


Dansk oppskrift



Nøstebarn

Norske oppskrifter



Cecilie Bergin Ditlevsen

Her har du virkelig muligheten til å strikke litt gøyale Body`er! Body er vel noe en baby bruker aller mest? Herlig med body og joggebukse f.eks. Strikk flere, forskjellige farger, strikk
i STRIPER ikkje minst! Åååå det er så flott!
Gjett om eg skal KOSE meg fremover :)

Norsk oppskrift


* * * * *


Nå er sau nr 2 ferdig, dvs eg nå sitter med 2 like, en eg egentlig ikkje liker helt og en eg digger hehe Det er den eg digger som skal få et par venner :) Jepp, eg må jo selvfølgelig strikke alle 3 varianter når eg først er i sving :)

Hadde besøk av mamm`en i går kwell så eg fikk bare strikket de 4 beina uten å begynne på en ny sau da eg måtte hjelpe henne en del med Selbu vottene...Kjenner eg var ganske lei SelbuTOMLER et øyeblikk ja...

Men nå har eg sjansen til å legge opp til en ny og eg skal kose meg! Litt sånn usikkert det været da, overskyet med sol og regn Hmmm Er eg heldig får eg gjerne et øyeblikk på terrassen hehe Skal ikkje bli så verst på gradene da :)

Sånn ellers kan eg melde om at Valget i går ga et SOLEKLART NEI i Sola Kommune!
HÅPER eg bare at de som styrer
landet hører på flertallet!!





Ok, da Håper du får en SUPER
Tirsdag og at du KOSER deg!






Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille :)

1 kommentar:

Unknown sa...

Har strikket flere av Baby i rib fra Designclub. Herlig passform.