tirsdag 24. mai 2016

Sommer på Terrassen? -Tips, Ideèr og ikkje minst noen StrikkeOppskrifter



Det å dekorere og pynte på f.eks en terrasse trenger slettes ikkje koste skjorte, det gjelder bare å være kreativ
og ta noen sjanser!

Det å f.eks male terrakottapotter er veldig gøy!
JA! Eg har malt en god del selv, hadde en periode hvor eg malte potter hvis eg skule gi bort en blomst/plante, vaskekluter og ikkje minst når eg plantet frø.

Pottene me hadde selv er dessverre blitt borte på veien...
Har litt lyst å male noen nye nå til sommeren. Det beste er at du trenger ikkje være flink! Neida, du maler det du føler for eller får til og ALT blir flott! Ja du kan jo bare se hva som f.eks stilles ut på kunstutstillinger hehe
Ikkje alt som er forståelig der heller hehe


 

Disse var jo SUPERSØTE! Det er ikkje måte på hva du kan lage av disse pottene, det er nesten bare å sette i gang!
Hvis du skal male med pensel anbefales det å bruke Acrylmaling og 2 strøk eller du kan gjøre det enklet å kjøpe noen bokser med SprayMaling på BilTema :)
Da kan du i tilfellet også bruke sjablonger



Eg drømmer iallefall om masse blomster!


Wendy Yarn

Hva me å snekre seg en sofa
og fylle den opp med kule puter??





Eg er sikker på at du har noen av disse inderste på boden? Ja slike som ungene har vokst utav eller rett og slett
er for gamle? En ting er sikkert; Ikkje kast de :)

Tror muligen eg hadde malt støvlene.....kanskje...



Nå har jo me bare foreløpig en stor terrasse,
men det er da lov å drømme.....


Tamara Mello

Lengre nede er det bilde av hvordan du kan
plante i Norges Glass, da kan denne ideèn komme til nytte :)

Gratis Oppskrift



Pallesofa har eg drømt om siden eg så det første gang for noen år siden.......Me ringte rundt på en del paller i fjor,
men så regnet det jo hele sommeren.....

Kanskje i år??



Joanne Loh

Hvor kult hadde det ikkje vært med slike rundt
på terrassen?? Ja, hvorfor ikkje, kunne strikket en sånn 4-5 stk i diverse farger....STILIG!

Gratis Oppskrift



Det er mange måte å plante på og du trenger da slettes ikkje et digert drivhus for å gjøre det! Husk det neste gang du tar siste glass fra ei Pepsi Max flaske...

Hvis du vil ha gamle terrakottapotter, ja da er Fretex en fin plass å starte! De har det meste og ofte MYE!




Dette har eg aldri kommet på! Her putter me enten snop eller nøtteblanding i våre! Tenkt du, det kan altså brukes som små drivhus! stilig! Glassene i seg selv er
jo også veldig dekorative :)


Det er så rart, med èn gang sola kommer frem så kribler det
i hele kroppen etter å "Gjøre Noe" ut!
Derfor blir eg så SUR når formen ikkje helt tillater det...
Gid noen kunne TRYLLE for meg!
Ja sånn VIPS, her har du terrassen deres Fix Ferdig!

Sitter å ser på de triste krukkene som både skulle ha vært tømt og vaskes, kanskje eg skal spraye noen av de? Ingenting blir gjort....men det var gøy å sitte å lete etter ideèr til HVA me kan gjøre! Er jo trist å ha en så pass stor terrasse uten å utnytte den! Ja eg mener; en kveil med hageslange
og noen "døde" krukker er veldig lite spennende...

Hadde me EIET denne leiligheten så hadde eg villet sette opp noen vegger der ut, ja for eg skal jammen si deg at her kan det virkelig blåse! Da snakker me ikkje
noe sval havbris altså...

Hvordan er du i rute i forhold til uteområdene dine?
Har du kommet i gang,
eller kanskje ligger det snø(!!!) ennå??

For vår del HÅPER eg på en LANG sommer og at me kan ta litt om gangen *Evig Optimist*






KOS deg!






Go`klem fra ei litt misunnelig Vibbedille :)

1 kommentar:

Monika sa...

Så mye kjekt til terrassen! Vi er i full gang med sommeren hos oss (er bare en time fra deg innover i Ryfylke). Frøene jeg plantet i vår har blitt flotte blomster som nå koser seg i bed og krukker. Så det er kjempedeilig! Håper vi får brukt terrasse og hage mer enn i fjor. Var jo ikke mye å skryte av værmessig da :) du får strikke en god pute til hver av solstolene :-D