søndag 29. mai 2016

Sauer er ikkje SuperWash!


I går kwell ble den første sauen ferdig! Joda, den ble så fin atte, men eg er IKKJE fornøyd! Den fikk ikkje den "uttrykket" eg var ute etter og eg skylder det KUN på garnet hehe Ingenting i veien med Rubin, men sauer er absolutt
ikkje SuperWash fant eg ut!

Den fikk ikkje det litt myke uttrykket om du skjønner :)



Sauen ble kjempesøt altså, ikkje misforstå og eg er fornøyd med og ha fullført oppskriften til punkt og prikke!. Tror det er veldig viktig på et så lite prosjekt å gjøre AKKURAT som det står og ikkje ta noen snarveier. Som f.eks når eg skrev om Kitchener Stitch -Det ser eg på som et must på denne sauen! Ja det hadde ikkje gjort seg med en....


...søm midt oppå hodet her!?

Beina var også en ganske nye måte å gjøre det på, men de ble jo så fine og de "holder" sauen godt når den ligger :) 

Alle små deler som ører og bein strikkes ut i fra selve kroppen, supert altså! Det er retten og sletten INGEN montering i det hele tatt :)

Oppskrift på Sauen kan du kjøpe HER
og ja den er på engelsk :)

Denne skjønne Rosa Sauen skal få bo her inn til videre,
men i natt før eg la meg måtte eg en tur på lageret!!!
Ja for eg gir meg ikkje så lett ser du!



Nå har eg funnet frem Peer Gynt og Cascade220 - REN ULL!
Da vil eg nok få det uttrykket eg er ute etter :)

Det som gjenstår nå er å fylle opp kaffikanna
og sette i gang :)



I morges hadde me kaffi sånn halvveis på terrassen,
dvs Ali satt ute og eg inne hehe
Det er overskyet, men det lyser veldig bak skyene
og det er 16 grader - Neimen ikkje verst :)


I går kwell satt eg i gang med "SKAM" på Nrk!
Ååå herlighet for en HERLIG serie!!!

Lenge siden eg har humret, fnist, klappet, felt en tåre
og koset meg så mye med en serie før!
Snakk om å få VIRKELIGHETEN rett i fanget!!

Mye er ikkje forandret på de 30 åra siden eg var ung tenåring gitt + Amira passerte nettopp perioden så HER kjenner eg meg ABSOLUTT igjen! Helt FANTASTISK!!!
I dag skal eg KOSE meg med sesong 2 :)





KOS deg og ha en
Super Herlig
Søndag :)






Go`klem fra ei Giret Vibbedille :)

Ingen kommentarer: