torsdag 5. mai 2016

KanelSnurrer à la Ali -Himmelsk Gode


Hver gang eg Snapper eller legger ut bilder av Ali sin KanelSnurrer får eg en god del henvendelser når det kommer til oppskrifta, i dag har eg presset den ut av han hehe

Egentlig ikkje noe HokusPokus,
finnes nok mange varianter ute på nett.


Ingredienser:
150 gr margarin
1 dl sukker
5 dl lettmelk
2 ts salt
1 ts vaniljesukker
1 pose tørrgjær
1 egg
ca 900 gr mel


-Begynn med å smelt margarinen for dette
må avkjøles før videre bruk.

-Bland alt det tørre i bollen.

-Pisk egget lett sammen med melken
og ha AVKJØLET margarin opp og rør godt,
hell så dette oppi det tørre og la maskinen
eller hendene elte det godt.

Heving i 1 time til ca dobbel størrelse

Arbeid ut Knutene

La det heve godt nok en gang før du steker
de på 240 grader i ca 10 min



Når du skal lage knutene kjevler du et stort rektangel, pensle med smeltet margarin og strø på kanel&sukker. Brett dobbelt. Ta så pizzahjulet og skjær rektangelet opp i strimpler på ca 2-3 cm brede i full lengde. Ta så tak i endene med 2 hender, snurr den i luften og lag en "knute" eller kryssedull om du vil. Ingen fasis på dette så finn din egen teknikk :)

Ali liker veldig godt og ha litt glasur på
og den er det eg som fikser.

Da tar eg 1 eggehvite i en skål og blander inn melis til den er ganske fast, liker ikkje når den renner.
Har også oppi noen dråper Sitronessens. Surr littt glasur over Knutene og du får noen HIMMELSKE KanelSnurrer
du kan kose deg med til kaffien :)




Me har akkurat spist middag så eg skal servere gutta boller om ei stund, blir dagens kwellskos dette :)
Amira kommer også innom siden hun har
bilen vår og den trenger me i morgen

Denne dagen har bare fløyet avgårde,
det er det som er dritt med å sove lenge!
Det er jo nesten på tide å komme seg
tilbake i koseklærene jo!

Jaja, det er jo langhelg så da er det lov :)





KOS deg masse og ha
en KjempeKoselig Kwell :)






Go`klem fra ei KoseKlar Vibbedille :)

Ingen kommentarer: