søndag 22. mai 2016

Ammer Du Offentlig?? -Smarte Gratis StrikkeOppskrifter

Berroco Design Team

Er du en av de som sitter å "Flæsjer" puppen din
når den lille hyler etter mat?
Uansett hvor du er?

SÅ BRA!! Ja vettu?
Ingen fortjener vel å spise på DO!??

Har selv vært en ammende mamma, men eg hadde litt "problem" med å amme åpentlyst! Mulig det var tiden som var slik i `95? Uansett så slet eg litt med å få det til og da var det greit med fred og ro, men søren ikkje tro det var fred å få på et Stellerom heller! Du har ikkje før satt deg til rette på do`en med den lille som ligger klar, HVA skjer? Jo det hamres på døra og ei annen frustrert mamma halvveis roper: "Er du snart ferdig??"

Da kunne eg bare pakke sammen og komme meg ut, for var det noe som fikk frem stresset ja så var det vel hvis "noen" ventet.....Gikk ikkje så mye til by`n/Shoppesenter
med Amira når hun var baby!
Det ble en lettelse da me startet med flaske :)

Personlig så syns eg at de som Protesterer høyest over Offentlig Flashing av Pupp bør ta seg ei PÆRE!
All ære til de mamma`en som ammer sitt barn :)

Det finnes flere måter å gjøre det på i det offentlige rom,
ja eg må si eg reagerte da en ca 4 år gammel gutt forsynte seg selv på trikken i Oslo.....Den vrien var ny
og eg syns det var litt ubehagelig....

Det går an å gjøre det litt diskrè, spesielt om man sitter på en restaurant, og vettu? Det finnes faktisk strikkeplagg med SMARTE løsninger for dette også! Dessuten er det bra med skikkelig ull rundt "matstasjonen" om det er vinter og du har hele 9 mnd å strikke på :)

Som vanlig har eg funnet et herlig knippe:


Bildet over
Gratis Oppskrift

Denne syns eg var rålekker og kan jo brukes av alle :)



Louise Harding




Louise Harding


De 2 siste er her vel ikkje de mest moteriktige, men innrøm nå iallefall at LØSNINGENE er geniale!
Ideèn går an å videreføre.

Begge disse genserene over finnes i DENNE Boka



Sauniell N. Connally

Denne syns eg var skikkelig TØFF!

COWL-NECK NURSING SWEATER

Denne finne også bare i en bok, faktisk i DENNE
Men igjen, Ideèn kan fint brukes på en annen genser 



Pierrot Yarns

Gratis Oppskrift



Irene Birk

Dette er noe alle ammede bør bruke!
Hold puppen varm for en hver pris!
Betennelse er virkelig smertefult!

Gratis Oppskrift




Irene Birk

Liker du å "provosere"? hehe
Denne er jo faktisk hysterisk morsom!


Gratis Oppskrift


* * * * *


Søndag er virkelig en herlige dag, ja hvis eg ser bort fra hvor surt det er ute! Dette er jo med å heve kosefaktoren inne
da så her klages ikkje :)

Men, før eg virkelig fikk opp KoseTempo`et ja da satt jaggu meg Ali i gang IGJEN - Ja å rydde....

Når han hadde tatt det "verste", som f.eks er å henge opp tunge vinterjakker som skal få leve en sesong til var det egentlig enkelt for meg å fortsett.

Me jobbet i fellesskap i nesten 1 time og søren meg hadde med GULV på garderoberommet! WOW! T.o.m teppe! hehe
Jepp, nå er altså den store rydding`sen i gang og eg ser et STORT lys i enden av tunnelen!

Kommer eget innlegg senere med veldig
AVSLØRENDE bilder! *Biter negler...*




KOS deg og NYT
en sløv ettermidag :)






Go`klem fra ei bedagelig anlagt Vibbedille :)

1 kommentar:

Unknown sa...

All ære til de som ammer!
Selv måtte jeg pumpe i 3-5 mnd på alle mine, og det gjør man ikke i offentlighet. Men flaske er så mye enklere ute i verden ja.
Skjorter og sjal/skjerf er jo en litt dekkende løsning, men må si at den ammeponchoen så smart ut.
Har ikke tall på hvor mange puppevarmere ( ammeinnlegg) jeg har strikka. Nøstebarn har lanolinull som jeg brukte til det.
Blir faktisk kvalm, bare jeg tenker på brystbetennelse, det er noe av det vondeste jeg har opplevd. Bare noen var en meter i fra meg, banket det vondt i puppene. *ush* Glad den tiden er over du.

Skal fortsette med finulla mi her jeg sitter å regnværet å drikke kaldt vann, varmt ute heldigvis.