torsdag 21. april 2016

Merino er SommerUlla - Romslige StrikkeOppskrifter

Elise Dupont

Er du som meg og ikkje liker å strikke i bomull?
Har inntrykk av at mange tror at en sommergenser må være
i bomull, men det er ikkje riktig! MERINO er supert til sommergensere og andre sommerplagg. Det er svalt og mykt rett på huden og er supert for den som klør av vanlig ull.

Husk at bruker du ull i sommerplagg, ja slipper du svetteringer og flekker vettu, jepp, for som kjent så absorberer ulla fuktighet :) Andre kvaliteter som er herlige om sommeren er jo som kjent Silke og Lin-Herlig Herlig :)

Har funnet noe lenkre, luftige og romslige gensere/jakker som er strikket i Merino-
PERFEKT til en fin sommerdag :)


Bildet over
Str XXS-XL




Elise Dupont

Opp til str 52"



Elise Dupont

Opp til str 40"



Sandrine C

Sjekk denne LEKRE Gråfargen!

Str XS-XXL ( opp til 129 cm)



Eg har en god del Wollmeise, Malabrigo, Cherry Tree
og Bugga liggende og eg har såååå lyst på en genser som har Raglan, sitter fint over skuldrene, V-Hals og som skrå ut
i A-fasong fra under armene. Lengden skal være litt nedpå låra, Mmmm DET hadde blitt en herlig gensertunika det :)

SUPERT med lekre ullplagg nå, iallefall denne våren!
Ikkje mye varme å skrive hjem om gitt! Eg mener, det er 21.april og me har KUN 6 grader!??
Er det normalt!? Vått og skikkelig kaldt...

Anyway, i dag, ja FØR eg henter Jr halv 3 skal Tøffel nr 2
bli ferdig Jupp Jupp SOLEKLART!

Etter det skal eg KoseMose med Hverdagsjakka, men nå har søren meg Silja Garnet begynt å HYLE her i kurven!
Ja det som skal bli Ingrid Pullover! Jises for et MAS!

Lurte på om eg skulle melde meg på
MESTERSKALSTRIKK i IsHockey bare for å dempe det litt hehe Eg har klikket "Maby" på gruppa for da må eg virkelig få SKIKKELIG kontroll på HverdagsJakka først, ja for den må ikkje blir en Ufo! Hmmm får tenke litt på det :)

Senere i dag skal me ut på handel, 2 uker siden sist me Raidet Grønnsak Butikken i Sandnes og nå er det TOMT! Planen er å levere Jr på trening i 18 tiden og handle mens han trener :) Skal også handle grønnfòr til Amira så da blir det en svipptur innom henne etterpå før me spurter
videre for å få Jr på neste trening :)
Torsdags kweller er blitt travle i denne heimen :)

Men der "sorklet" kaffitrakteren så nå
er det klar for NY Hot kaffi :)




KOS deg masse og NYT
en Suveren Torsdag :)



TUSEN TAKK for masse FIN respons på





Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille :)

Ingen kommentarer: