onsdag 13. april 2016

Lace som Kontrast -Lekre StrikkeOppskrifter


Carol Sunday

For veldig mange ses Lace på som et greskt mysterium!
Kan skjønne det, for med alle sine hull og "krusseduller" ser det mange ganger veldig vanskelig ut. Er det noe som ser vanskeligere ut enn det er, ja så er det nettopp Lace!

Mønsteret går som oftes over en kortere rapport og inni denne rapporter er det en del kromspring som det veldig ofte lar seg memorere-Når det skjer, ja så går det av seg selv. Veldig ofte består en rapport av kast, 2 sammen
(på diverse måter) og noen enkle masker, ergo;
Med ganske enkle grep blir det et nydelig mønster som ser mye mer avansert ut enn det er :)

Det å bruke Lace som innfelte partier i en ellers enkel
f.eks genser har en flott effekt!
Du trenger nemligen ikkje alltid farger for å skape kontraster, bare ta en titt her:


Bildet Over
Opp til str 56"



Carol Sunday

Opp til str 56"



Carol Sunday

Opp til str 57"



Carol Sunday




Carol Sunday

Opp til str 52"



Carol Sunday

Nå har ikkje denne Lace mønster,
men AKK så TØFF den er!
Nytt Design nå i april :)

Opp til str 53"

Kjenner egentlig et veldig behov for denne vesten!
Den er forresten strikket i Merino :)


* * * * *


Er fortsatt pottetett eg! Nå bør det jo se å løsne opp
og komme seg videre til neste som "trenger" en forkjølelse! Ja for nå er eg lei altså :)

Appropo å være lei, du husker gjerne at eg var hos legen
i februar? Anyway, da skrev han en henvendelse til NyreKirurgisk Avdeling på SUS og sa at det ville gå
ca 8 uker. Ja da burde eg har vært der i disse dager,
ikkje sant?
I går fikk en beskjed; 3.juni har eg fått time.....nå krysser eg bare fingrene for at det ikkje er noe "farlig" eg går med...


Var i grunnen ganske tungt å stå opp i dag, ja kl 9 ble noe tidlig når eg ikkje la meg før i halv 3 tiden! Satt oppe å venta til Amira og de var kommet seg frem til Kr.Sand og i hus,
da kunne eg slappe av hehe "Typisk en mamma"

Ali var som vanlig i gang på kjøkkenet! Han baker sånne gode Manaich og det skal smake (håper eg) med noe med masse smak! Han har en liten avskjedsseremoni på kjøkkenet, ja han får seg nytt "Leketøy" i dag hehe
Jepp, endelig skal det NY komfyr inn i hus JuHuu

Sånn ellers har sola sviktet i dag og regnet er tilbake!
Kaldt er det søren meg også :)
Godt eg ikkje skal så mye annet enn å strikke, ja hvis eg klarer å la være med all dillinga! hehe






KOS deg masse du også
og NYT en flott onsdag :)






Go`klem fra ei SULTEN Vibbedille :)

Ingen kommentarer: