fredag 22. april 2016

Fantastisk Flott Kjole - Norsk og Gratis StrikkeOppskrift +++

Design: Lene Holme Samsøe

Sett noe SÅÅÅÅ lekkert! Ahaaaa ikkje bare det, den er strikket i Alpakka! Utrolig lekker spør du meg altså!
Lene Holme Samsøe har mye lekkert på samvittigheten, selv har eg strikket en del babytøy designet av henne, det finnes det en god del + sååå mye annet i opp til flere bøker!
Du finner bøker HER og HER! Eg har heldigvis noen
i bokhylla mi, men på ØNSKELISTA mi står bl.a begge Koftebøkene så det er GODT det nærmer seg bursdag ;)

Ååå eg ble virkelig FORELSKET i denne kjolen altså!!
Tror jammen eg må lagre den oppskrifta,
ja det må DU også ta å gjøre!


Bildet over
Str XS-L



BC Garn/ Design: Lene Holme Samsøe

Falt for denne også eg!
Den er om annet litt "snillere" mot min kropp hihi


Dansk og Gratis oppskrift
Str S/M-XL/XXL (opp til 137 cm over bystet)


EG har en tendens til å faller i fistel for det meste som er
i grått, men dette var jo også eksepsjonelt LEKKERT!
Ja begge disse oppskriftene seilte høyt opp på listene mine :)
Hva med deg? Noe du likte?




Ble ikkje så mye strikking på meg som først planlagt i går! TYPISK! Men det er bare noen få omganger til før eg skal felle for tå og med så få masker går jo det fort!

Syns dette paret ble KULT eg! Spesielt unger syns det er gøy med forskjellige farger og mottakeren for disse VET eg er svak for rosa og akkurat det er kjempekjekt! Gleder Meg :)



Ellers er eg veldig fornøyd med mine SokkeTøfler! Eller, egentlig har eg ikkje helt bestemt meg ennå, ja om eg skal ha de selv eller gi de bort.....det er også TYPISK meg hehe

De skal nå få ligge litt i kurven her først og modnes så finner eg nok utav det :) Herlige ble de nå og det blir definitivt ikkje de siste, synd at det er for det meste mørke farger eg har igjen av Fritidsgarnet, ja og en hysterisk GRØNN grønnfarge! De nøstene var det faktisk Jr som valgte seg for en del år siden så kanskje han skal få seg et par i grønt og svart!?? Hmmm tror jammen meg det er en GLIMRENDE idè!
Knall bra hadde det blitt :)


Sånn ellers nå i morgentimene er eg helt tappet for energi
og eg føler meg mørbanket etter i går! Ja skulle tro det var EG som hadde trent 2 timer TaeKwon-Do
og 2 timer Akrobatikk! HEKKAN altså!

Me kom oss avgår i 17 tiden i går, kjørte Jr og 2 kamerater på trening, deretter ut på Biltema og videre til Sandnes
og Grønnsakhandling, så hjem til Amira med grønnsaker, hente Jr + kameratene på Grannes, levere Jr på neste trening i Havørn Hallen for så å gå på Rema/Kiwi og hente hjem helgekosen, fylle bensin, kjøre tilbake til Joker å hente en pakke for så å hente Jr på trening kl 21----> HJEM!
Da alle handleposene var plassert på kjøkkenet var klokka halv 10, så var det å få alt på plass i skapene, kjøleskapet
og fryseren SAMTIDIG som kaffi skulle kokes og kveldsmat skulle laget! I tillegg sto Milo å HYYYYLTE på fisk!

Kjenner eg blir sliten bare av å skrive det hehe
På et tidspunkt EKSPLODERTE eg et lite sekund, men så "jobbet" me alle 3 "på skinner" og egg ble kokt, rundstykker ble varmet i ovnen og eg skal jammen si at det smakte med varme rundstykker og Meieri SMØR skåret med ostehøvel!!! Ja det var så godt at det høye kolesterolet mitt SANG! hehe Dette er ABSOLUTT ikkje hverdagskost! Faktisk har eg ikkje spist det siden barndommen hos min mormor, men eg kjøpte det KUN fordi eg skal lage verdens beste Cupcake i morgen

Kvalmen tok eg hys på etter en stund i Go`stolen, ja eg kan omtrent ikkje spise smør i det hele tatt...

"Problemet" med utblåsningen min var at eg var over 2 timer på overtid i forhold til den faste medisineringen min og da er smertene virkelig på vei mot uante høyder og eg må "Jobbe" fort! Liker ikkje å ta medisin "I farta" for da blir eg svimmel,
eg må liksom sette meg, roe helt ned og heller slappe av for å få best effekt - føler eg iallefall.

Akkurat kl 22.15 var eg klar for å ta kwell!
Åååå du salige FRYD så herlig det var!

Satt en stund å bare glodde på en svart TVskjerm før eg orket å skru på, men strikking ble det lite av, men DET har eg tenkt å gjøre noe med ! Jepp, for me trenger jo
ikkje handle i dag! JuHuuu

Eneste eg skal gjøre før eg henter Jr på skolen kl 14 er
å svinge innom Nille å hente hjem noe DillDall som me trenger til "festen" i morgen, ÅÅååå eg GLEDER
meg til å pynte bordet HAHA
Tror samtlige kommer til å få litt.....SJOKK!?? *ler*

Når me kommer hjem skal eg svinge noe CupCake
og i morgen skal eg pynte de med Frosting-Eller kan eg det og bare sette de i kjøleskapet? Har en oppskrift som pleier
å være "bænkers"-Blir nok så fine atte, bare eg får til den der "swongen" på sprøytedelen heheGODE det vet eg de blir :) Jr sine favoritter :)

Men nå skal eg svinge meg utav pysjen og innta roen :)







KOS deg masse og Ha en
Super Fredag :)






Go`klem fra ei forventningsfull Vibbedille :)

Ingen kommentarer: