onsdag 6. april 2016

En annen Kreativ Side av meg selv


Har flere ganger blitt spurt om eg har andre kreative evner enn å strikke og DET har eg vettu :)

Det var ikkje så unaturlig for meg å starte på en design utdannelse da eg var 26 år, eg har tross alt tegnet siden før eg kunne gå hehe

Eg tok en 2 års utdannelse og drømmen var å bli
en godt betalt Illustratør!
På papiret er eg derimot Grafisk Design /Mac Designer

2.året av utdannelsen min tok eg i Oslo samtidig var eg
ansatt i Hjemmet (Mortensen Forlaget) som Gr.Designer +
eg tok en del Illustrasjonsoppdrag på si :)

2 år på rad vant eg en Julekort Konkurranse som
ble utlyst i bransjen hvert år og over her er kortet fra
2. gangen eg vant :) Dette er illustrajonen og så blir kortet brettet slik at det bare er rompa som syns på utsiden :)
Dette ble veldig populært :)



Gode Ord er alltid godt å ta med seg :)



"MatOrgie"

Tegnet med kritt og pastell



Plakat til "Sola Dragefestival" et årlig arrangement

Klipp og lim  metoden, scannet og jobbet videre med



En råskisse for et magasin



Plakat i blyant og tusj




Tegneserie

Du vet hvem "Nemi" er?
Me deltok i samme konkurranse og hun vant.....SURPRISE!
Ja eg misunnet henne, men eg skjønner hvorfor,
eg kom på 3.pl da :)




Programblad- Freelance Oppdrag




Mal en Legende var oppgaven og eg ente opp med
Eva Peron fra Argentina :)


Eg har SÅÅÅÅÅ mye mer i flere designmapper og arkivskap, jammen ble det produsert MYE på de studieåra + at eg et par år etterpå etablerte Design firmaet mitt; Ketyr Design *Stolt*

"Ketyr" betyr mye = Mye Design

Ketyr er arabisk, ja for tanken har jo vært helt fra starten av ekteskapet at me skulle flytte til Libanon og da var det et møst at firma`et kunne fungere i begge land :)

I firmaet mitt designet eg ALT! Hadde veldig mange profilerings oppdrag som inkl ALT fra visittkort til bil-dekor
og fasader! Det var virkelig en EKSTATISK tid :)
Mange GODE minner!

Det er ikkje så ofte eg tenker på den tiden lengre, nei for da blir eg av og til så sint for hva eg har mistet!
Et spørsmål eg ofte har stilt meg er;
"Hvor kunne eg/me ha vært i dag, hvis ikkje....."
Tror ikkje det var så mange begrensninger hvor
langt eg kunne ha kommet!
Eg hadde virkelig Drømmejobben!


Jaja, det nytter ikkje å dvele ved fortiden, neida, nesa peker alltid fremover og det er DIT eg skal og på veien så
strikker eg sammen med deg :)

Nå fikk du gløtte litt på min kreative fortid, 
elsker fortsatt å tegne og av og til så gjør eg det ennå.....
Seneste i dag kjøpte eg noen gode svarte tysjer.....Hmmm





ENJOY!






Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille :)

6 kommentarer:

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Unknown sa...

Kjempeflink er du, takk for titten i minneboka.

Anonym sa...

Kjempehøy å se. Så flink du er.

Anonym sa...

Ortografien er bedre enn bildene og det sier alt. Slutt med selvskrytet, dette var elendig

Gunn Kristin sa...

Jeg kommer alltid til å forbinde deg med strikking og hekling, men det var moro å se en annen side av deg også :)

Bundingen sa...

Imponerende hva du har skapt! Takk for at du byr på deg selv og viser oss! Fortsett med det!

Stor klem fra Ingunn