mandag 14. mars 2016

Spennende Design og Teknikker -Gratis og Billige StrikkeOppskrifter


Fiona Oliver

Som man vet blir man aldri helt utlært som strikker, tenk hvor kjedelig DET hadde vært!?? Skremmende i grunnen!
Selv om me har lett for å ture avgårde i samme gate med det trygge og vante så kan det innimellom være gøy med noe nytt! Eller for den slags skyld en utfordring? Etter hvert som man prøver nye ting vil man vokse som en strikker :)

Så ingen må komme å si at me er noen sløve husmødre som sitter å strikket mellom huspliktene! Strikking er trening for det indre og man lærer å tenke smart og ikkje minst å finne kreative løsninger :) Man er stadig i utvikling!

Fant litt sånn utenom design i dag som eg syns var utrolig flotte! +Litt som er litt trygt og godt, ja for som man vet så er Det enkle ofte det beste?

Bildet over



Fiona Oliver




Fiona Oliver

Gratis Oppskrift



Fiona Oliver

Ahaaaa Rille OG Striper i et og samme prosjekt!
I`m i Heaven!




Fiona Oliver


Denne halsen og de fingerløse vottene
er strikket i herlig alpakka :)


* * * * *

Er i grunnen i en litt sånn fortvilet situasjon! Vanligvis er denne uka den mest aktive for min del! Da er omtrent vaskebøtta konstant fremme og støvsugeren står klar til action i gangen! Eg pleier å vaske skikkelig godt over alt hele uka, vaske på duker/puter, skifte jord på inneplantene,
ja virkelig "Ta meg ut" her i heimen......Ser i grunnen ganske mørkt ut i år og DET kjenner eg stresser litt.....

Føler på en måte at eg slipper tak på mer og mer, Joa Ali styrer i vei her hjemme og holder ting i sjakk, men eg liker
å vaske å dulle.....Kan ikkje få sagt hvor mye formen for tiden plager meg, det finner ikkje et snev av tiltakslyst til å sette
i gang! Det eneste eg gjør er å tenke at; I morgen skal eg starte og når eg først er i gang ja DA går det greit!
Når morgendagen kommer så tenker eg likedan.....

Selv om me har skapet fult av såper skal eg se om eg kan finne noe nytt i dag hehe Ja noe som kan friste å prøve ut? Det kan hjelpe,men det hjelper jo lite på ryggen og formen ellers....Tror eg må legge en slagplan med han Ali, ja at me tar et SKIPPERTAK sammen! Vanligvis så gjør me jo det,
eg tørker støv/vasker og han støvsuger og vasker gulvene, det hele står egentlig på meg.....Jr skal iallefall få bli med
å renske hans rom....Forrige gang var det han og Ali som skrelte rommet hans. Med all den elektronikken blir det ganske så mye støv (les; Hybelkaniner med bein!)

Kjenner eg er ganske så MATT ja! Det er liksom IKKJE meg!
Uansett skal eg ut på vaskerommet etterpå å sette på sengetøy, når det så er tørt på stativet kan Ali skifte på senga, ja for DER streiker iallefall ryggen!

Hekkan for ei klaging på meg hehe Av og til hoper bare ting seg opp.....Heldigvis er det ikkje sååå mye rot!
Bare litt sånn her og der, ja og her....

Regner med at Påsken kommer uansett og at det blir både kalkun OG påskelam! Er ganske trygg på det fordi
det er Ali`s avdeling hehe




Anyway;
KOS deg og ha en
Suveren mandag!
Blir nok en flott uke
okke som :)






Go`klem fra ei noe sliten Vibbedille :)

3 kommentarer:

Siv sa...

Det er ikke klaging, av og til så må ein ha lov å "blåse" ut.

Stor klem

Lisbeths Verden sa...

Å ja, kjenner godt den følelsen, det er pyton ! Håper det kommer seg fort, klem fra Beth

Kristin sa...

Kjenner godt til følelsen ja. I dag så jeg på støvet og tenkte ja, ja...det er der i morgen også. Så tok jeg med meg kaffen, ett blad og bikkjene og satte meg i solveggen på verandaen istedetfor. Det ga mersmak og var godt for både bikkjer og sjel. ;)

Ha en fin strikkekveld. :D