torsdag 10. mars 2016

Skremt av ENGELSKE Strikkeoppskrifter?? Gode Råd er Ikkje Dyre!


Bildet hentet fra Google

JA, eg VET eg legger ut meste Engelske strikkeoppskrifter, eg merker jo på bloggtrafikken når eg en gang i blant legger ut norske oppskrifter at dere blir helt ville hehe
MEN! Alltid et MEN!

Eg vil så gjerne at DU skal PRØVE! Ja for hvis du prøve
og får det til så er mulighetene innen Strikkeverden så enorm! Ja eg vil nesten påstå at den er UENDELIG!

For 10 år siden var eg nok der mangen av dere er nå,
eg finner noe som virkelig trigger mine strikkepinner, men da eg ser det er engelsk, ja så forkaster eg det men ÈN gang! Ja eg ga opp i grunnen lenge før eg i det hele tatt vurderte
å prøve! Det er DER DU er, ikkje det??

Heldigvis ble eg kjent med ei HERLIG Strikkedamen (Margot/Virtuella), hun var streng hun! hehe Hun sa bare: "Jammen Vibbe, du KAN jo engelsk, ikkje det?
Da er det bare å lese èn linje om gangen
og gjøre AKKURAT det som står, SLUTT å tenk!"

Lett å si, tenkte eg, men VETTU!??
Det FUNKET som bare det!

Innimellom, ble det litt sms, egentlig mest for å sjekke at eg gjorde riktig, men det gikk alt i alt mye bedre enn forventet!

Det er DETTE eg vil at DU skal oppleve!
Gleden av å MESTER noe du tror du ikkje klarer!
Me har jo alle hatt engelsk på skolen
og allerede DA har du det som trengs :)

Det BESTE råde eg har når det kommer til engelske oppskrifter er FØRST å oversette Strikkeforkortelsene som er i den aktuelle oppskriften, allerede da er mye gjort!

Ordlister på dette finner du iallefall HER og HER
Innimellom kan det dukke litt "uvanlige" forkortelser,
da har man YOU TUBE!
Skriv inn forkortelsen i søkefeltet og det kommer opp en forklaring :) DU må ikkje være så lettskremt!

Og ellers? Ja er det noe du lurer på så er det bare å spør! Det finnes ALDRI dumme spørsmål :)

Du kan enten spør meg eller på en strikkerelatert gruppe på Facebook, det finne alltid en løsning. Ikkje bare det,
men når du først sitter der med strikketøyet er det mye enklere å skjønne oppskriften.

En ting er sikkert, det nytter ikkje å sende meg sinte mail fordi eg legger ut engelske oppskrifter, nei for det kommer eg ikkje til å slutte meg :) Eg fortsetter helt til dere
alle har knekt koden ;)




Grumperina

Den aller aller første engelske oppskriften eg prøvde meg på var denne lua! Våren 2006 satt eg i hagen med overnevnte strikkedame på sms og prøvde meg, og vettu?
Den sommeren strikket eg utrolig mange slike luer :)
Utrolig lekre både med og uten perler :)

Kanskje dette også er oppskriften
nettopp DU bør starte med?

Ikkje skal det koste deg noen annet tid heller, Jepp, oppskriften er ikkje bare lekker og enkel, men det er også Gratis!

Bildet over



Grumperina

Det gikk ikkje lenge før eg avanserte og kaste meg over en sokkeoppskrift fra samme designer!
Lettlest og enkel oppskrift på knakende tøffe sokker :)
JuHuuuu
Her er det supert å bruke tynt flerfarget
sokkegarn og pinne 2,5 mm :)

Gratis


LOV meg at du prøver, Ok?
Ja og før du vet ordet av det avanserer du så ofte at du til slutt ikkje reagerer på om det er engelsk eller norsk du strikker etter, eg LOVER! En helt NY verden
vil ligge for dine strikkepinner :)


* * * * *


Nå har eg rotlet meg ferdig her hjemme, har t.o.m vært ute da eg måtte på apoteket! Trenger eg å nevne at Kiwi ligger
i samme bygg og at de også hadde snop på Tilbud.....?
Joa de hadde andre favoritter som
også måtte bli med hjem hihi

Min mor er på vei hit så i dag blir det skravling og strikking :)





KOS deg masse og HUSK
å UTFORDRE deg selv litt :)






Go`klem fra ei Glad Vibbedille :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Da lagra jeg disse linkene jeg. Har nemlig kjøpt inn garn og printa ut oppskrift så nå er jeg klar til å strikke on the beach. Man lærer jo noe uansett :) LK

Vibbedille sa...

Den er skikkelig kjekke å strikke!
Har utrolig flotte skuldre og for meg en helt ny måte åløse det på :)