søndag 27. mars 2016

Perfekt Genser -Strikkeoppskrifter

Ankestrick

Ååå eg blir fullstendig gelè i beina når Ankestrick kommer med noe nytt! Ja for "problemet" er at eg like ABSOLUTT alt hun designer! Det er så enkle fine genseren, MEN, de har som regel noe genilal og fenurlig på lur :) Nå er nesten alle oppskriftene hennes "på vent" og det klør etter å starte!
Flere av hennes design kan fin strikkes i HOLST Supersoft - noe som virkelig gleder mitt hjerte :)

Genseren over er NY nå i mars og ikkje sant det var tøff??


Bildet over
Opp til str 48"-dvs 122 cm rundt bystet



Ankestrick

Opp til str 43"/ 108 cm rundt bystet
Denne er strikke i tynt garn så hvis du vil ha den noe større kan du bare bruke bittelitt tykkere garn eller en større pinne UTEN at du får en stor og stiv genser



Ankestrick

Opp til str XL



Ankestrick

Opp til str 43"

Swops! der skled ALLE inn i "Boka" mi :)




Selv om eg våknet med et SJOKK kl 11 ble eg ganske GLAD da eg etter en time og 2 kom på at klokka var
jo stilt FREM hehe SÅ herlig!
Da var eg jo ikkje noe særlig sjusover likevel :)
Kan jo ikkje kaste bort en flott søndag med å sove :)

Eg tok meg en skikkelig god dusj i HÅP om at ryggen satte pris på det, noe det ikkje gjorde så BARE for å ta litt
hevn rydda eg kjøkkenet hihi
Nå er i det minste samvittigheten GOD :)
Ja stakkars Ali "står på pinne" på det kjøkkenet 24/7!

Amira hadde med seg Påske"snop" til meg også i går JuHuuu
Siden hun flyttet ut har det vært veldig labert på sminkefronten min, ja hun tok jo selvfølgelig sminken
sin med seg.....Ka syns du??

Anyway, i går kom hun med ALT det grunnleggende
eg trenger for å se VÅKEN ut :)

Nå har eg prøvd meg frem med litt pudder og dill,
men det kjekkeste var tingene til øyenbryna :) hihi

Var jo akkurat som en unge i snopeskåla vettu, men eg må nok trene litt på de bryna, men syns eg klarte meg ganske OK :) Amira er den som napper og steller de for meg,
men i ytterkantene er de litt lyse så der må eg tilføre litt farge, noe som gikk ganske greit :)

Lurer på om den herlige frisøren min Eirin på
FLOKE Frisør farger bryn Hmmm tror om eg ikkje kanskje
må forhøre meg! Har aldri gjort det så det kunne vært GØY :)

Noe eg syns er VIKTIG her eg sitter i Go`Stolen dag ut og inn er å ta vare på meg selv! Ja selv om "egga" snart er gått ut på dato trenger eg jo ikkje forfalle!! Det samme gjelder
håret :) Er så GLAD og LYKKELIG over at eg får komme gjevnlig til frisøren å stelle det :)

Tar du vare på deg selv? Eg syns det er herlig å ha på litt sminke selv om eg har pysjen på,
utrolig hva det gjør med humøret :)


OJ OJ! Der Fòr eg RETT tilbake til `80 tallet!
FLASHDANCE startet på TV jo! Åååå for en kjekk film :)

Da må eg bare slutte her, for nå er det Film
og Strikk som gjelder :)
Filmen er forresten på Tv2Livsstil





KOS deg og ha en
STRÅLENDE søndag :)






Go`klem fra ei Glad Vibbedille :)

2 kommentarer:

Hilde sa...

Åååå,nå ble jeg helt dårlig igjen. Aden er bare rålekker. Har noe Holst supersoft liggende, men da må jeg vel bruke dobbelt garn?
Takker for alle tips!!!! Du klarer å holde strikkeånden min i full giv akt :-))
Ha en fortreffelig 1. påskedag.

Vibbedille sa...

Ja prøv deg frem med dobbel tråd-HUSK prøvelapp :)