lørdag 26. mars 2016

I-Cord Avfelling - Genialt StrikkeTips


Frykten er overvunnet og isydde RaglanArmer er
monterte uten et snev av problem :)
Dette var min første gang og har eg en genial måte innabords for å strikke raglangensere med forskjellige
farger på bol og armer- Juhuuuuu

Genseren eg har strikket finner du oppskrift på HER!



Bare en lite finurlig detalje i ryggen



Deretter var det duker for Årets Påskethriller! GRØSS!
Dette har eg over hodet ikkje prøvd før, eg har KUN strikket varnlige I-Cordremser, men dette var nytt!

Til å være mitt første forsøk syns eg det gikk ganske ok,
eg HÅPER at maskene "sveller" litt i vask! Uregelmessigheten foran her på halsen skyldes løse masker i halsfellingen på selve bolen *Irritert*!

Det eg har gjort er å plukke opp masker langs hele halslinningen for så å felle av med I-Cord metoden, DA er jammen meg YouTube glimrende å ha! SÅ gjennom en del filmer, men fant ut at DENNE Filmen var best å lære fra :)

Nå har eg enda en ny måte å avslutte en enkel hals på- HERLIG! Dette må du bare prøve altså, for det ble skikkelig fint og halsen ligger super fint når eg har genseren på meg. JEPP; genseren står som et skudd og det kommer
bilder m/innhold etter hvert 



Nå kan eg bare kose meg videre med mitt nye prosjekt
for denne er FERDIG!



Innimellom monteringa har eg dekket Påskebord og det nærmer seg middag! Unødvendig å si at det lukter himmelsk i heimen! Kålrotstappa besto kvalitetstesten
og eg gleder meg som en unge!

Jentene er ferdig på jobb kl 16 og skal kun hjem om å skifte av uniformen før de kommer utover til oss,
blir så koselig atte :)


Håper også DU koser deg med dine :)




NYT Påskaften!






Go`klem fra ei VELDIG sulten Vibbedille :)

6 kommentarer:

Unknown sa...

Dette var virkelig en pen raglan! Må studeres litt ja.
Nydelig genser. Nyt middagen og god påske videre.

Else sa...

Fin genser du har fået dig, og tak for videoen, jeg kendte aflukningen men ikke den måde at lægge masker op på.
Så jeg lærte også noget nyt.
Kos dig og hav en god Påske dig og dine kære

Klem Else

Unknown sa...

Enda ett pluss i margen for denne går opp i stor størrelse.
*gliser* Du hadde brukt Drops Merino Extra fine ikke sant?
Lekker!

Vibbedille sa...

Jepp, Merino Ex Fine it is :)
Brukte pinne 4 og 4,5 :)

Med min strikkefasthet ble genseren 106 cm over bystet og det var det 5.str (Mener eg hadde 222 m) Gidder ikkje sjekke hehe Men uansett 5.str,mulig det er til hjelp:)

Soline sa...

Gleder meg til å se hvordan denne blir på! Vurderer å strikke denne og har noe Merino liggende. Hvor mye brukte du av hver farge?

Vibbedille sa...

Det gikk med 8 rosa og nesten 4 hvite :)
Det var på den 5. størrelsen og eg gikk ned til pinne 4 og 4,5 :) Blir en rimelig og herlig genser :)

Har allerede ideèr i hodet for andre "designe" på denne MoHaaaa