mandag 8. februar 2016

Søte Sommerkjoler - Strikkeoppskrifter

LauraPNW/ Design; Taiga Hilliard Design

Hvis du vil ha en solid kjolegarderobe til den lille, ja da må du nesten skifte ut strikketøyet og få noe lett på pinnene :)
Selv har eg noe nydelig Rasmilla garn som har ligget en stund med ETT formål for øyet;
Lette sommerkjoler til Prinsesse Ylva :)
Oppskrift har eg også så det er godt den har mange størrelser for Prinsesse Ylva vokser og nå blir hun snart 2 år
Må snart gjøre noe med den saken....

Hva med deg? Har du noen små frøkner du kan strikke til?
Ja da har du i tilfellet litt å velge i her:


Bildet over
0-3mnd og opp til 4 år


Taiga Hilliard Design



Fra str 3 mnd til 10 år



Taiga Hilliard Design

Fra str 0-3 mnd til 5 år



Taiga Hilliard Design

Fra str 0-3 mnd til 4 år



Taiga Hilliard Design

Fra str 3 mnd til 5 år

Det finnes masse garn der ute som er egnet for nettopp sommerkjoler. Selv liker eg ikkje å strikke i bomull og fordi
det er sommerkjoler trenger det slettes ikkje være i bomull heller, nei, det finnes mange andre kvaliteter som egner seg! Når eg skal velge garn til lette sommerplagg ja da tar eg turen innom Rasmilla og velger meg bandingsgarn!
F.eks Ull/Bomull eller Ull/Silke :) Perfekt!

* * * * *

I dag skal eg trosse ryggen og ta meg en tur UT! Ja nå må eg lufte meg litt, blir bare en liten tur på posten og kanskje innom Nille å myse. Frister ikkje for ute er det surt og kaldt!
Jr henter eg med på turen hjem :)

Har fått et nytt og irriterende "Problem".....Hmrf!
Eg har knekt en tann! Innimellom gjør det ganske så vondt ja....Planen MIN er å bare trekke den ut, men DA må eg til tannlegen....et sted eg frykter mest av alt! Dvs eg kommer til å pusse tennene 30 ganger til dagen frem til det er så vondt at eg bare MÅ! hehe Det er uansett en tann som skal ut hehe Ja for planen er å "ta" resten av de nede og få inn nye....

Nå er det 6 år siden eg fixet alle tennene opp og DA ville eg ta de nede også, men tannlegen syns det var FOR voldsomt å gjøre alt på en gang...Den gang lå eg i narkose i over 2 timer mens tannlegen mesket seg hehe
Kan virkelig anbefales om du er like redd som meg...

Akkurat nå er det ganske rolig så eg satser på at eg
slipper litt i dag....Kjipe greier.....




KOS deg masse og ha
en Fortreffelig fin mandag!




Go`klem fra ei litt fortvilet Vibbedille :)





1 kommentar:

Wenche sa...

Au, knekte tenner er ikke godt! Sitter her med en mengde med rester etter bl.a Wiolakofta, lurer på om jeg skal komponere noe ut fra still light oppskrifta jeg og. Må bare rote rundt etter oppskrifta først, begynner å bli noen år siden den var framme.