lørdag 16. januar 2016

Siden det har dalt litt snø...-StrikkeOppskrifter

Mary Ann Stephens

Blir ganske så giret når eg ser slike votter, ja akkurat like giret som eg ble da eg fikk ei superflott bok med Latviske votteoppskrifter. Har aldri startet på en par, men hver gang eg ser noen bobler det i magen med èn gang...Har så lyst på et par slike votter som passer akkurat liksom :)

Tenk så herlig å bare ta en farge og så en til, strikke på tynne pinner og bare trylle i vei? Èn dag, ÈN dag!
Misunner alle som eier et par slike votter....


Bildet over
Strikket på pinne 2,25 i Dale Baby Ull



Mary Ann Stephens

Strikkes på pinne 2,25 og strikkes i Dale Alpakka



Mary Ann Stephens

Strikkes på pinne 2,5 i Dette Garnet



Mary Ann Stephens

Strikkes på pinne 2,25 i Dale baby Ull



Mary Ann Stephens

Strikkes på pinne 3,25 i Dette Garnet

Mary Ann Stephens er fra New York, designer mye Fair Isle og Norske mønster + hun er forhandler av Dale Garn,
dette syns eg var skikkelig kult! Da vet eg det om
eg skal en tur til New York :) 

Nettbutikken hennes finner du HER , syns du bør sjekke ut Bloggen Hennes + at du finner flere av hennes designs Her på Ravelry :)


* * * * *


Kan TRO det snødde i går kwell! Hekkan, det var Julesnøen som kom så alt for sent! De der såkalte lyslyktene eg satt på terrassen i går er pr nå helt nedsnødde.....Det kom en del cm`er ja hehe Yr.no melder ganske bra vær i dag og sola skal skinne hele dag - da kan det gå greit at det er kaldt bare det ikkje blåser! Hvis mine VærKrav blir oppfylt har eg lyst
å ta turen ned til sjøen!!! Jepp, du leste riktig hehe
Må bare Go`Snakke litt med Ali først, kanskje han kommer til
å tro at eg har FEBER!?? hehe

Men snø og sol, ja det gir et flott lys og da kan det bli fine bilder :) Kan jo bare pakke oss inn i ull vettu hehe
Åååå det hadde vært herlig å fått litt roser i kinna :)

I går var det Vixen-fest i Oslo, jo, eg skulle gjerne vært der, men men, blir for sært med en strikkeblogger hehe
Ja eg mener? Me er jo bare en gjeng undertrykte damer HAHA

Anyway, så vil eg GRATULERER Sophie Elise med
2 fantastiskt flotte priser og det er velfortjent!
Vet at mangen i min aldersgruppe gjerne har lett for
å dømme henne nedenom å hjem, men eg har lest bloggen hennes så og si fra starten (Sånn er det når man har en tenåringsdatter)
og hun har virkelig utviklet seg i positiv rettning
+ hun skriver veldig bra :)

Amira kommer også her i dag og me skal enten
hente henne eller kjøre henne hjem i kveld -
uansett blir det nok en koselig dag :)




Kos deg og Nyt en
Utrolig Flott lørdag :)





Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå så fine! eg vil se i den vottebokå :D


Liv Kari

Vibbedille sa...

Det er linket til oppskriftene i innlegget :)

Vibbedille sa...

Ahaa nå så eg kem du e hehe
Ja du meine den Latviske?
Jepp, den står her i hylla :)
Utrolig Nydelig bok :)

Rigmor sa...

Så flotte vanter :) helt herlig! jeg skal til med både vanter og skjørt, strikking vel og merke :) artig å lese bloggen din, godt nytt år forresten ;)

Vivian sa...

Eg kjøpte nokre dobbeltstrikka votter til mor mi i Riga. Dei er fantastiske! Avansert mønster utenpå og tofarga (annakvar maske i "sjakkmønster) inni. Heilt utrulig flott arbeid. Det sat to damer og strikka i boda der eg kjøpte dei, og eg måtte berre stå ei lang stund å sjå på dei....