fredag 22. januar 2016

Flotte Rundfellinger - StrikkeOppskrifter

Interweaves Knits/ Kate Gagnon 


Sånn helt ærlig så syns eg rundfellinger er sååååå lekkert! Men, eg får det ikkje helt til på meg selv....
Brystpartiet blir alltid så stort, eller noen ganger-
Ja slik som SinnaSau Jakken min ble.....I steden for at det skulle være en StasJakke, ja så ble det en skikkelig godt diger KoseJakke og den fortjener bedre.....

Derfor tyr eg som regel til raglan, DET får eg til! Siden eg som regel faller for rundfelling vil eg veldig gjerne vise deg hva eg fant i dag, kanskje du er bedre på de enn meg :)


Bildet over
Opp til str 53"




Kate Gagnon Osborn + Amanda Stevenson Lupke

Her falt eg for alt, spesielt FARGENE!!

Opp til str 56"



Sarah Alderson

Denne var berre lækker!

Opp til str 54"



Susan Mehringer

Den var spesielt og temmelig Flott!

Opp til str 52"



Elga Torrente

Den var enkel og gøyal!

Gratis Oppskrift
Opp til str 55"


Hva liker DU best?
I sydde ermer?
Raglan?
Eller rundfelling?

Eg har strikket en annen metode også, husker ikkje hva dette heter, men Denne og Denne har de mest
perfekte skuldrene EVER! *ferdig snakk liksom*

* * * * *


Eg blir litt sprø eg! Vettu hvorfor? Det var søren meg enda verre å stå opp i dag enn i går!?! Normalt? Trodde jo liksom det nå skulle bli bedre, ja etter at eg stupte på isen hehe
Hofta er så stiv og vond, ja for ikkje å nevne ryggen.....
Føler meg nesten litt "invalid"!!! *Liker Ikkje*

Eg har planer om å bli med på handelen i dag, ja for det er litt sånn småting eg vil ordne, ja sånn litt her og der. Joa, Ali kan fixe han, men eg liker ikkje å dirigere han rundt over alt
og innom alle butikkene der nede i "sentrum" liksom, men eg får se.....Det har nemligen REGNA ute og det SER glatt ut! Passer meg ikkje en eneste plass skal eg si deg!
Syns vel egentlig kommunen bør vurdere
varmekabler i bakken eg *ler*

Jaja, Ali styrer nå på her han da; Da eg sto opp hadde han shaina kjøkkenet og var i gang med å støvsuge og eg tror han er gira på å komme seg på butikken....Ja han måtte bare vaske kjøleskapet først....det styrer han med nå....
Tror han også er drittlei den ryggen min hehe


Anyway, eg tar meg en kopp kaffi til mens eg tar det hele til vurdering i topplokket mitt :)



KOS deg og ha en
Flott Fredag!
Forsiktig hvis du skal ut!





Go`klem fra ei fortsatt forslått Vibbedille :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi er alle forskjellig, og jeg vet ikke med deg og din lege, men min rygglege sier at å sitte er det verste. Han sier: du må prøve å bevege deg på ujevnt underlagt sånn som f.eks plenen, og strekke deg ut. Aktivitet og strekke ut - ikke sitte fordi der gjør det verre.

Siste ryggrunde i november var så ille at jeg måtte overdoseres med smertestillende for å klare å bevege meg, og jeg tuslet rundt på plenen ute. Følte meg dum som gikk der og ruslet, men jeg har tro på det.

Jeg trener hos fysioterapeut to ganger i uken for å holde ryggen i sånn noenlunde i sjakk. Øvelsene er enkle og kan gjøres på stuegulvet.

Noe for deg, kanskje? Jeg har inntrykk av at du er lite aktiv - det er ikke ment som kritikk.

Vibbedille sa...

Det er helt sant. Vanligvis går me en del turer nede på berga og det er godt ellers beveger eg meg en del her hjemme, gjør også helt enkle øvelser som strekk, tøy og bøy. Nå etter at eg slo meg er det eneste som ikkje gjør vondt er å sitte. Nå har eg begynt å bli lilla og grønn hehe

At eg har hatt vonde sittestillinger har ikkje vært bra for ryggen og nå kjenner eg at det hjelpe på med ny stol. Ellers har eg andre ting som er mer smertefulle enn ryggen og det er den egentlig årsaken til at eg sitter/ligger mye ;)

Før alt dette var eg utrolig aktiv og satt aldri stille så det er den opprinnelige diagnosen som nå blomstrer ut med sine "bivirkninger"

Anonym sa...

Gratulera med nye stoler, kjekt med nytt av og til :) Og skal du ut idag.., ja då er det brodder under støvlane som er rett skotøy. Slik er det her i Sunnhordland.... Ha ei fin helg, og håper ryggen vert bedre idag. God bedring herfrå, klem frå Marta. PS vert så frista av alle hei flotte bildene du legg ut... må snart leiga strikkere for å nå over alt eg VIL spøta :) luksus

Vanja sa...

Der traff du meg midt i smørøyet. Rundfelling er min absolutte favoritt. Raglan er også greit, men jeg får fullstendig strikke-vegring hvis det er isatte ermer. *grøss og gru*
Håper ryggen og hofta blir bra igjen fort, og du må seriøst investere i brodder. Hører du?!?!?
Klem på deg.

Vibbedille sa...

Jaja "mor" Eg har brodder men Eg så ingen is.....hehe