torsdag 14. januar 2016

Et Fyrverkeri av Farger - Magiske StrikkeOppskrifter

Charlotte Kaae

Hvis det er noen som inspirerer meg når det kommer til bruk av farger i strikk, ja så er det danske Charlotte Kaae!
WOW sier eg bare! Mange ganger går eg optimistisk ut å vil strikke noe uten at EG må kontrollere fargene, men eg havner stort sett i et system.....eg beundrer virkelig Charlotte her for det virker som hun bare sprer fargene rundt seg
og så blir det bare helt fantastisk!

Eg irriterer meg enda over at eg ikkje kom meg på forrige Strikketreff her i Stavanger for da hadde eg glatt tatt et kurs hos henne, eg har prøvd meg på GlobelinStrikk- neimen ikkje enkelt, men akk så stilig! Der er Charlotte en Guru!
Neste gang, ja da SKAL/MÅ eg komme samme med
en kurv full av farger!

Du må nesten bare NYTE noe av det FLOTTE Charlotte har designet og la deg rive med og lek!


Bildet over
Sjalet er strikket i Dette Garnet
Oppskriften er på dansk og engelsk




Charlotte Kaae

Oppskriften er på dansk

Genseren er strikket i Dette Garnet




Charlotte Kaae

Oppskriften er på dansk
Skjørtet er strikket i Dette Garnet 
(Eg elsker det garnet!)




Charlotte Kaae

Oppskriften er på dansk
Plagget er strikket i Dette og Dette Garnet




Charlotte Kaae

Denne genseren er jo fullstendig MAGISK!
Fargeeksplosjon!

Genseren er strikket i det herlige garnet Cascade220




Charlotte Kaae

Her ser du, dette er Globelinstrikke! Tenk å hatt ei sånn bukse da!?? Måtte vært kjempegøy! Nå er dette vel å merke til barn, men hadde sikkert gått an å strikke til voksen også :)

Oppskriften til denne finner du i Denne Boka 
(Noterer ned på lista mi)
Buksa er forresten strikket i Dette Garnet

Hvis du tar deg turen innom Oppskriftsiden  eller Ravelrysiden til Charlotte finner du MASSE flott!
Eg må alltid innom Bloggen hennes for å hente inspirasjon, glede og masse farger :) Det syns eg virkelig DU
også skal gjøre :) Brett ut vingene og sett deg selv
fri i galskapen av farger :) Åååå så herlig :)

Neste gang du Charlotte er her i Stavanger,
ja da håper eg å treffe deg :)


* * * * *


Nå har eg fyrt opp et 10 talls antall lys her og skrudd opp ovene + eg har guffet opp Lyse-Peisen så nå er det så godt og varmt her kan du tro, derfor krysser eg fingrene for at Ali gidder kjøre Jr til trening halv 8! Frister veldig lite å gå ut
i kulda.....Akkurat som om en araber takler det bedre enn en innfødt hehe Jaja har er iallefall ikkje ei pyse på glatta hehe

Satt lenge å vurderte en kwil, men plutselig kicka kaffi`en
inn her og eg ble sittende :) 

Passer flott det, for i steden for å sove bort noen timer kan eg heller kose meg med mitt eget fargerike strikketøy!
Blir ganske så kult det også :)

Så hvis du ikkje skal ut på noe får du bare fortsette å kose deg der foran peisen og strikke videre :)




NYT KWELLEN :)





Go`klem fra ei oppglødd Vibbedille :)

1 kommentar:

May Lis Martinsen sa...

Ja, hun lager fargesprakende og flotte modeller :-)