onsdag 13. januar 2016

Artig VinterTilbehør - Gratis StrikkeOppskrifter

Kelly McClure

Hvis det er noe Canada har lært designeren Kelly McClure så er det å holder seg varm! Hun designer og strikker om en annen og DA blir det mye flott, ja, ta bare en titt på dette festlige her som her har hatt på "lageret" mitt:



Gully gloves are so versatile, you will just have to make a whole batch of them! They are sproingy, comfy and knit up in two shakes of a lamb’s tail.
This simple pattern offers mix and match styles: short or long arm, short or long garter cuff, or no garter cuff at all.

Thumb or no thumb? It’s all up to your taste!

These gloves are knit from the bottom to the top with a worsted weight yarn. The garter cuff is knitted on to live stitches. There is no gusset and no sewing is required.

These gloves have a slightly visible seam. - Kelly


I oppskriften finner du altså 3 forskjellige pulsvotter og det er strikket i Dette Garnet -

NB:Denne oppskriften er Gratisfrem til Fredag 15.januar - 9am


Kelly McClure


Everyone needs some philosopher sleeves to help with reading, thinking, tea drinking - whatever you like to do!


The smallest size only uses one skein of sock yarn,

so dive into your stash and pull out that one special skein you’ve been saving.
These fun sleeves are knit from the top down to the wrist and have basic shaping for a sleek fit. The optional elbow patches are knit separately and sewn on later.- Kelly

Disse her er strikket Dette garnet



Kelly McClure


Hele alfabetet følger med i mønsteret

Say it loud with this bold, retro headband. Create any message you like and have some fun with leftover sock yarns and crazy colours. There is even a double layer
for extra warmth-Kelly

Pannebåndet er strikket i Dette garnet


Kelly McClure


Bring some spring flavour to the winter season. This sweet hat is simple to knit up and is adorned with a charming cross-stitched rose motif. It works up quickly with a bulky yarn and makes a unique gift. - Kelly

Lua er strikket i Dette Garnet


Kelly McClure


These legwarmers are special because they will never fall down! The ribbed cuff is folded over for extra comfort and and an i-cord is woven through and tied in a pretty bow
to make sure they stay in place.
Toss these on over some tights and don’t be afraid to wear a dress if it’s chilly. These are certain to keep you warm while romping through the snowy fields. -Kelly

Lange leggvarmere er strikket i Dette og Dette Garnet 

Hvis du har lyst å se mer av det Kelly designer, ja da tar du deg turen innom HER!
Hun har også egen blogg hvor det også dukker opp en del oppskrifter, den finner du HER!

I dag la eg ved link til orginalgarnet, fordi: Da er det enklere for deg å finne ut hvilket garn du kan erstatte det med for
å få det samme uttrykket på designet :)
Det har seg nemlig slik at hver gang eg viser dere oppskrifter så får eg ganske mange mail fra strikkere som lurer på hvilket garn det og det kan erstattes med. Dette er selvfølgelig HELT greit og bare fortsett med det,
men linkene er beregnet på de som da gjerne klare
og kan finne ut av dette selv :)
Har også lagt noe av teksten i engelsk, dette er fordi det er Kelly sine egne ord om selve designet :) Litt morsomt
å få med hennes kommentarer også :)



Som du ser så har eg pakket meg godt inn her i kroken
og har lite planer om noen form for bevegelse :)
Hårvasken tidligere ble en lang og skikkelig varm dusj,
ja hekkan, det va kaldt å bare stå der i trusa og skulle vaske håret hehe Da tok eg heller "jobben" det er å vaske det lange håret mens eg dusjer :)

Nå hører eg kaffitrakteren er ferdig så da er eg klar for kwellen, ja har t.o.m bevilget meg en iskald Burn i kwell-
Her skal det koses :)

Ja du ser det, me har fått SNØ! Hele 5 cm`er ca har kommet hehe Det er nesten så eg overtaler Ali til å måke, men at det kun er pga bildene eg vil ta blir mellom deg og meg, Ok? HAHA

Håper bare det "tørker" litt opp rundt omkring før det fryser, og ja, det skal bli kaldere! På fredag blir det -6 og det er kaldt det, her i vest hehe Føler meg som en idiot når eg vet at mange av dere sitter å fyre som gale fordi det er opp
i mot 30 minus ute Brrrr Misunner dere ikkje! ;)

Håper du har det godt og varm inne i kroken din iallefall :)




Nyt varmen og ha en
Fortreffelig Koselig Kwell :)





Go`klem fra ei God & Varm Vibbedille :)

Ingen kommentarer: