tirsdag 8. desember 2015

SPONSOR Nr 6: Holen Ullverksted - GARN!


Sponsor Nr 6 er en av MINE favoritter - IGJEN!

Det er faktisk rett her ute på Jæren
og eg MÅ seriøst få tatt meg en tur!

"Vi har jobba lenge med å lage det perfekte garn. Mange ullsorter, saueraser og mye prøver. Vi har krysset sauerasene fram og tilbake for å få fram de beste egenskapene i ulla. Vi har designa en egen klippekrakk
for best resultat i klippinga.
Vi mener en skal ikke bruke samme ullsortene til alt.
Det er ikke to saueraser med lik ull. Dette har vært en lang prosess, istedenfor å blande i syntetiske stoffer: som til meg er( plastikk) har vi blanda forskjellig ullsorter.

Det garnet vi nå går ut med er prøvd ut av mange forskjellige yrkesgrupper. Sokkegarnet er slitesterk og varmt, ikke for tjukk til sko, 2 tråds garnet er prøvd ut av dyrleger, gjetere, fjellklatrere som klatrer i isen,
folk som jobber på fryselager, og i industrien.

Det andre garnet er kvit pels som er perfekt til baby og barneklær. Ingen tynne korte fiber som kommer i luftvegene til de små. Det er og veldig godt egnet til nydelige tepper.
Det tredje typen er mest beregna på jumper, jakker,
drakter, klær av alle sorter.

De lange silkeliknende fibrene er behagelige og veldig varmt. Kontor arbeidere er plaget med vonde nakker og skulder det hjelper med myk ull rett på nakken. Lanolinprodukter vil og på samme tid isolere mot for mye varme. Vi holder oss derfor lune og varme i alle slaks vær og klima, ute og inne.
Vi har en del oppskrifter ferdig, vi lager hele tiden nye.
Garnet er farget med samme farger som ulla våres og kommer derfor i alle fargene som ulla."


Dette er SKIKKELIG herlig Ullgarn kan du tro! Eg strikka et par sokker til Jr + en Nøstebarngenser og det var klare favoritter på vinteren -Skikkelig Godt og Varm :)



Fargen er noe vanskelig å gjengi, men det er en blanding av mosegrønn, turkis og petrol :)
Åååååå akkurat MIN farge, men dette er det
DU som kan vinne! Hele 300 gram er i Premie!

Nøstebarngenseren til Jr er i str 12 år og veier 290 gr
så du kan strikke ganske mye av dette garnet :)

Bloggen nærmer seg 2.000.000 besøk med stormskritt
og det er ikkje lenge til Gong-Gongen dundrer *ler*

* * * * *

Straks nå får eg servert herlig steikte osteskiver,
middagen i dag er nemligen "HajallaMajalla" haha
Dvs: Spis hva du vil når du er sulten :)

Har stått ganske lenge på kjøkkenet skal vites, etter en litt lang pause her i kroken tok eg på meg forkleèt og inntok kjøkkenet: Kjevlet deigen og trykket ut hele 80 Smørkjeks så nå er det 2 store bokser fulle - JAMMY!
Deretter så shaina eg kjøkkenet før eg tok meg en dusj,
er eg KLAR for kwellen! JuHuuu

Kjenner eg Amira riktig så daler hun ned i saccosekkene sammen med dyna og fyrer på en film eller 2 :)

Jr? Joa, han har fått Silkegrøt og er sååå fornøyd,
det går fint og han har ikkje noe merkbare smerte :)
Er SÅÅÅ fornøyde :)

Et Tips: Ta deg turen innom til Mitt Lille Roterom
for hun har koselig Give Away :)

Men nå er det KOS :)




Nyt kwellen og sleng beina
på bordet og Kos deg





Juleklem fra ei fornøyd Vibbedille :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jatakk

Marianne sa...

Stadig vekk nytt garn her. For meg da:) Det kommer til å bli en heidundrande gi-bort.
Kos deg i kroken din Vibeke<3

Vibbedille sa...

Jepp, det nærmer seg Big-Party HAHA
Blir kjempegøy og eg HÅPER på ville tilstander hehe
Satser på at eg ser DEG der :)

Kristina sa...

Så utrolig herlige sponsorer du har fått! Velfortjent:) Sitter her og surfer mellom eksamenslesing og feberkuler. Hodet som bomull, og en herlig ulldott på 4 foter liggende nedenfor senga og passer på mor:) Utrolig mye glede og inspirasjon å finne her hos deg ��