onsdag 2. desember 2015

Festlige luer til Liten og Stor - Oppskrifter

Woolly Wormhead

Har alltid vært svak for litt festlige luer utenom det vanlige
og NÅ er eg på jakt etter den KULESTE lua for vinteren!
Eg har nemlig et FANTASTISK garn på vei hjem i postkassa som skal bli nettopp en lue! Har meldt meg på
"Håndball VM Strikkemesterskap" og det starter på fredag!
JUHUUUU eg GLEDER meg masse, må bare få ferdig den Julekluten til kjøkkenet først!

Har DU lyst å bli med på Mesterskap Strikk?
Ikkje sååå flink å strikke sier du? Hmmm
Her kan ALLE bli med, eneste kravet er at du starter på noe nytt når "GongGongen" går og at det er helt ferdig samtidig med Finalen :) Ta turen innom Gurli (Mesterskap Guru) sin gruppe og meld deg på HER! Håndball ER gøy, sammen med strikking blir det Ekstatisk!

Du må uansett ta å titte litt på disse kule luene, tror eg har bestemt meg for en eg, har du??

Bildet over



Woolly Wormhead




Woolly Wormhead




Woolly Wormhead




Woolly Wormhead



Ikkje sant det var mange tøffe her?
Du kan se mer av Woolly Wormhead sin mønster HER!
Har du spørsmål vedr hennes design kan du spør i gruppen hennes på Ravelry HER!




Joa, eg ELSKER å tenne lys, men eg syns de kunne ha oppfunnet et LITT "raskere" kalenderlys HAHA
Det brant i hele går og fra eg sto opp i dag og enda er me ikkje på 1. desember! hehe

Vet at det finnes slike tynne lys, men det ga eg opp tidligere år fordi eg brant jo ned det etter det andre!
NOP, eg blir aldri fornøyd Ho Ho Ho 

Anyway, har faktisk fått litt gaver i boks i dag også eg!
Kjekt når Amira er ute å kjører etter jobb for da kan hun bare plukke med seg litt langs veien :) 

Ali og eg hadde i grunnen tenkt og droppe våre egne gaver
i år, men så er det jo sånn at uten Ali hadde jo i grunnen me andre sultet hihi Syns ærligtalt HAN fortjener en fin gave for uten han så er det ikkje godt å si hvordan dette hjemmet hadde vært. Han står opp, får Jr på skolen, lager middag
og styrer i vei-Eg bidrar der eg kan når formen er til stedet, men alene hadde det ikkje vært nok i lengden.
Derfor dropper eg lett min egen gave for at han skal få noe eg vet han har veldig lyst på, men ikkje tar seg råd til!
I dag fixer Amira dette <3 Åååå eg er så glad!

Han skal også få en liten morsom FørJulsgave i dag, og NEI, det er ikkje sokkene som er ferdig (Har faktisk pakke de i en bag sammen med ALT det andre som lå i sofaen hehe)
men garanter at du sikker får se det her på bloggen hehe
Eg kommer til å le meg IHJEL! JuHuuu

Å du? I kwell trekker eg en vinner av AIR-Garnet,
det er fortsatt mulig å delta, bare svipp innom HER!

Har også en Julegave eg vil gi, og jammen har eg fått MANGE flotte kommentarer/historier der, der er fristen frem til 12.desember så det er god tid, men du finner Gaven HER!

Nå skal eg bare kose meg inne i det KALDE været,
blir strikking mens vaskemaskinen durer i vei,
PLUTSELIG var eg nok en gang Truseløs.....
skjønner i det der eg....Mulig eg må ønske meg flere?





KOS deg og ha en
Skjønn Fin dag :) 





Juleklem fra en Vibbedille on the roll! :) 

1 kommentar:

Marianne sa...

Så perfekt. Eg har i flere dager tenkt at eg VIL ha ny lue i vinter. Nå slapp eg lete selv:) Takk for hjelpen.