tirsdag 3. november 2015

Liker du det litt Mykt og "Fløffy"? - 5 Gratis Oppskrifter


PetitesChoses

Når stormene herjer rundt husveggen, når det knirker
og knaker i veggene er det så herlig å pakke seg inn i gode myke og varme plagg - ja t.o.m når det spraker fra peisen
og du kunne spradet rundt i Eva`s drakt! Det er noe med det pusekattaktige som er så mykt og trygt og du får den optimale "Kose-Effekten"- Eg ELSKER det! <3 Derfor er nok også snart Skappelgenseren min utgått og slitt *ler*

På tide å tenke en ny kanskje?? Da kan jo denne være noe:




Susie Rogers

Disse har eg strikket ganske mange par av, de var også blant en av mine første engelske oppskrifter!
Dette er nok en nyere utgave av oppskrifta.....Hmmm
 Husker eg strikket et par av garn med angora i -
Unødvendig å si at de ble himmelske!





Organdi

Det enkleste sjal kan blir såååå lekkert
i "riktig" garn og ikkje minst farge!




Purl Soho

Dette var jo berre lekkert!



theyarniad

Hva med far i huset da? Tror du ikkje han også hadde likt noe godt og mykt rundt nakken? Vil jo si at dette er en rålekker julegave til en mann DU setter pris på :) 

Cerus Scarf


Joa, hvis du henter frem Turbopinnene har du plenty av tid
å strikke enda noen Julegaver, det er bare å kaste
seg rundt og få det gjort :) 

Som eg har sagt mange ganger: Ikkje la deg SKREMME av engelske oppskrifter, eg vet hva du føler om du aldri har prøvd-har vært der selv! Eneste rådet eg kan gi deg er
å Hoppe i det med hud og hår, heller SPØR om hjelp enn
å gi opp før du har prøvd! Eg lover deg etter en stund legger du ikkje merke til om du strikker fra engelske eller norske oppskrifter :) Tenk bare på ALLE de utrolig flotte oppskriften som da blir tilgjengelige? Har du tenkt på det?

Selv strikker eg stort sett etter engelske, hvorfor? Jo, da strikker eg også noe som gjerne ikkje alle andre også strikke, ikkje for det, eg kan godt kaste meg over en "bølge" også :) 

Dessuten syns eg engelske oppskrifter er bedre enn de norske! (Sa eg det høyt?) ENESTE unntaket som eg har merke er, de Nye norske designerene som selv i flere år har strikket etter engelske oppskrifter skrive MYE bedre norske oppskrifter enn de store produsentene! All ære til de <3 

JALLA! Nå skal eg kaste meg over skjørte JUHUUUU
Har KUN ca 6-7 cm igjen til oppgitt lengde, da skal eg prøve det er planen, mulig rompa mi trenger litt extra (?)
Har lyst å avslutte med en noe lengre vrangbord fordi
eg syns det er såååå fint :) 

I kwell satser eg på Strikkekafe! Hurramegrundt! *Høydepunkt!*
Satser på at formen holder seg og at eg kommer avgårde, rygger er litt sliten, men pytt pytt!






KOS deg MASSE og ha en
Knallkjekk dag! 







Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille :) 

Ingen kommentarer: