søndag 1. november 2015

5 Varme Gratis Oppskrifter

maanel

Selv om eg bruker ulltepper så og si hele året er jo vinteren hvor man virkelig pakker seg inn :)
Vet iallefall det at eg kan ikkje få for mange!

Som du sikkert husker har eg kjøpt en kurv stappet med Lima garn til min mor i bursdagsgave og NÅ skal hun virkelig få koset seg mens hun strikker sitt første teppe i en alder av 75 :) Gleder meg spinnvilt til å gi henne gaven i dag :)

Da migrenen slapp i går kwell ble det en liten teppejakt og eg fant såååå MYE flott kan du tro. Spørs om ikkje mor mi ender ut med et type lappeteppe, men eg fant så mange fine som strikkes i et stykke! Bare ta en titt her :) 

Teppet på bildet over er et Babyteppe, men mønsteret er lekkert, da husker du muligens hva eg skrev 
i Innlegg 1 i går ? Om å forstørre mønsteret?
Du trenger altså ikkje kjøre på med kosteskaft for å få det
i full størrelse, det er bare å ta frem kalkulatoren :) 





Erin Black 2013

En gang så skal eg sitte med tømmerstokker å strikke et slikt teppe! Tro hvordan det går? Dette er virkelig et tjukt og godt teppe, stort er det også :) 




Purl Soho




Westknits

Dette enkle teppe strikket med pinne 10 og Stephen West anbefaler det fordi det rydder i Garnskapet ditt slik at du får masse plass til nytt garn :) En liten vri da med I-Cord
i kantene, jammen ikkje dumt!




Fiberfryd Design

Skikkelig spennende lappeteppe og slettes ikkje vanskelig!




LittleEmilie/Bergere de France

Nå er iallefall eg klar til å sette min mor i sving og eg tror virkelig hun kommer til å kose seg!


* * * * *

Våknet halv 5 i morges og var helt vridd i ryggen, men eg kunne ikkje stå opp og risikere å ødelegge dagen i dag også! Svingte meg rundt i senga og fikk heldigvis sove igjen,
ja faktisk helt til halv 9! Som vanlig etter en dag med migrene så KOKTE hodet da eg våknet, det eneste som da hjelper er å komme seg på beina og la blodet synke fra hodet :)
Etter en halv kopp kaffi var det ganske stabilt så eg tror nok denne dagen blir fin ja, vet iallefall at eg skal KOSE meg med strikketøyet hjemme hos min mor :)
Kanskje hun dukker opp i bloggen i dag??

Håper du er i fin form etter i går? Ja eg tenker på alt den Heksegørra som ble konsumert så blir det
muligens litt uggent hehe 





KOS deg iallefall og ha
en HERLIG avslappet Søndag :)





Go`klem fra Vibbedille med godt mot :) 

1 kommentar:

Sylvia sa...

Teppet med Italiensk Mosaik er bare heeeelt herlig!!! Drømmer om et sånnt teppe.
Jeg gleder meg til å høre hvordan din mor reagerer på den flotte gaven du gir henne i dag.
Ellers starter en ny hverdag for meg, fra i dag av. Av deg har jeg lært å se lyst på livet, så nå er det bare å kjøre på fremover.
God søndagsklem