søndag 25. oktober 2015

Stavanger by Night


Som ekta Siddis Jenta må eg si at Stavanger er byen i mitt hjerte! Det er byen eg alltid vil komme hjem til. Her er eg født og oppvokst, mange minner, ja både på godt og vondt :)
På begge sider av familien min er det bare
en haug med Siddis`ar <3 

Siden Jr skulle kom hjem med toget 19.30 dro me innover til Stavanger i halv 6 tiden, parkerte på togstasjonen og tok byen for oss; Spaserte gjennom Byparken som er helt MAGISK når det er mørkt!



Det er noe majestetisk og litt trollsk med Domkirken, selv om det å være "Bak Domkjerkå" ikkje assosieres med noe positivt, ja så er det utrolig flott! Godt inni i armkroken på en temperamentsfull araber følte eg meg ganske så trygg HAHA


Her manglet det bare at
Prof.Humlesnurr kom å slukket lyset.....



Aldri kan han Ali lya! Eg sa han skulla ta hode inni kjeften, men han så på meg som om eg mangla noge!!
Har ikkje humor han der jo! *skratter*



For første gang i Stavanger! Cappuchino fra Starbucks!
Sist eg drakk det var da me bodde i Zurich! Begynner å bli noen år siden det hehe Men nå er Starbucks ganske ny her
i byen og det er heller sjeldent at eg er her :) 


Syns i grunnen dette bilde ble ganske fint!


Toget var litt forsinket og me ble møtt av en sliten Jr som var omtrent i "Koma" av kraftig migrene!! Ja han har arvet det av meg og har hatt det siden han var 4! Han våknet i dag med bare litt vondt, men en dame på toget hadde KNUST ei parafyme flaske i togvogna! ER DET MULIG!?!?!

Det var bare å få han i bilen, ned med vinduene og full fart hjem, av med klærene, litt mat, medisin og på håve under dyna- Nå sover han heldigvis, stakkars liten,
ja når de er syke da er de små!

Trass i at Jr er dårlig har det vært en veldig FIN dag og en FLOTT kwell! Tenk du, Ali og EG har vært i BYEN! T.o.m på Cafè!?!?!? Var det noen som hørte klokkene ringe!?!?? hehe
Tror den som få mest sjokk av å høre dette er Solstråla! *ler*


Nå skal eg bare sitte her stille og rolig
og la inntrykkene synke inn hehe
Skal strikke og kose meg,
kan leve lenge på de 2 timene eg :) 




KOS deg, ha en fin Kwell
en Riktig God Natt og ei
Suveren Flott Uke :) 





Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille :) 

2 kommentarer:

siddisisalou sa...

At Stavanger er en flott by er det ingen tvil om, men enig med dg i at det ikke er alle steder jeg liker å gå alene om kvelden.
Aller kjekkest er det om dagen med alt folkelivet.
Starbuck har min favoritt capuccino og må alltid ha meg en kopp når vi er innom storbyer. Men må ærlig oppleve at min første opplevelse av Starbuck i Stavanger var heller dårlig. Etter å ha måttet stå i kø for å få bestille, betale og lang ventetid for å få kaffen, så smakte den laaaangt fra så godt som den pleier å gjøre. De som jobbet der var synlig stressa og det skapte en dårlig stemning.
Håper de har klart å lage bedre rutiner etter en tid med innkjøring.

Vibbedille sa...

Det var veldig lite folk der i går og ikkje noe merkbart eg la merke til bortsett fra at hun som tok i mot bestilling ikkje hadde humor hehe Måtte ha litt sukker i koppen og da smakte den veldig godt iallefall :)

Savner det gamle torget en lørdags formiddag med masse aktiviteter! For ikkje å snakke om plommesalget!

Mulig me må bli litt flinkere å ta oss en tur inn i ny og ne :)