søndag 4. oktober 2015

De Kuleste Sokkene har Striper-GRATIS Oppskrifter

Foto: Vibbedille

Fineste søndagen startet med å legge å opp til NOK et par sokker! Ja eg er hekta på striper, ingen bombe for det har eg vært i mangen år! Ullsokker er noe eg bruker hele året 
og tiden er definitivt inne for å fylle på sokkeskuffa :) 

Garnet eg også er blitt veldig glad i er Viking Sportsragg-
en ny oppdagelse for meg, 
men sokkene blir utrolig myke og gode :) 


Jo sprøere fargene er jo gladere blir eg, ELSKER sinnsyke sokker i flere farger! At de er enkle å strikke er jo viktig for da rekker eg å strikke MANGE par! For er eg først blitt hektet så gir eg meg ikkje etter bare 1 par, det så eg så godt da eg klikket med Opal Ankelsokkene mine :) 


Viktig å "merke" sakene sine *ler*

Oppskriften på disse sokker er min egen og eg deler mer enn gjerne, du finner den HER! 


Den finnes mange eventyrlige måter å strikke enkle og flotte sokker på, har funnet frem 2 som eg liker veldig godt selv, bare se her:


Foto: JoeysHouse


For å strikke disse sokkene Blender Socks bruker du din egen grunnoppskrift med de pinnene og det garnet du ønsker, men du bruker stripe teknikken i "oppskriften"
Du må nesten lese den og du vil skjønne det, uansett en gøyal måte å bruke opp veldig små rester på :) Har strikket 2 par sokker i Opal på denne måten og det er skikkelig kjekt :) 




Foto: Susan Gutperl

Pi-Socks-A Recipe er en annen knallkjekk sokk! Her bruker du rett og slett tallet Pi for å bestemme antall runder av de(n) enkelte fargen(e) :) Disse står ganske høyt oppe 
på mine egen SokkeListe :) 

Så hvis du digger striper og ullsokker like mye som deg har du nå MYE kjekt og godt arbeid å KOSE deg med :) 

Hvis du vil at det skal gå FORT å strikke disse sokkene?
Da har eg et GODT Tips Mohaaaa:
Eg følger med på "Den Store Strikkedyst" på DanskTV-utrolig underholdene og det er akkurat som om eg setter opp giret på egne pinner når eg ser det hehe 
"Da er det 15 min igjen av tiden" *ler*

Dette Programmet gikk også i fjor og eg så hele sesongen-KNALL KJEKT! Programmet har nå fått en 
Norsk FanSide på Facebook som du kan melde deg inn 
i og programmet kan du se serien på TvSyd 
Skal LOVE deg at du får noen skikkelig 
KOSELIGE strikketimer :) 



Eg er KLAR for episode 2 og mer sokkestrikking!
Har nemlig tenkt å bare sitte her i dag og strikke striper! 





KOS deg masse med eller uten
Strikketøy! Måtte dagen bli FIN!






Go`klem fra ei Ivrig Vibbedille :) 

1 kommentar:

Jordbærveien sa...

Ååå, det ER så masse nydelige, flotte og KULE sokker der ute!

Jeg startet derimot strikkekarrieren min med å strikke ullsokker, og strikket kun det de første årene, så jeg har enda ikke prøvd å strikke sokker siden da.
Følte liksom at jeg nådde metningspunktet *ler*

Nå har jeg en del UFO'er liggende, men kaaaanskje jeg skal prøve meg på et sokkepar når jeg engang er ferdige med det :)