lørdag 10. oktober 2015

Barske Menn ønsker seg også Myke Gaver til Jul - Oppskrifter

Foto: James

Hvorfor er det sånn at smågavene til Far i huset oftes er et slips, svarte sokker eller en boxer eller 2?
Mannfolka setter like stor pris på "personlige" gaver i ull som er tilegnet dem, ja for de fryser jo både på hode, beina 
og hendene de også :) Rart ikkje sant? Da hjelper det lite med en slips eller nylonsokker! HAHA Nei du, finn frem noe god ull og strikk til mannen, far, svigerfar, svoger, onkel, fetter og ikkje minst han bestefar-er sikker på at gaven treffer midt i det maskuline gode hjertet :) 

Klart en mann kan gå med fingerløse hansker, han har da også mest sannsynlig en Smart-Mobil!??

Gratis


Foto: vagveGirl/Design; Bernhard Ulmann Co

Gratis


Foto: jeni icabknitanything



Foto:Spinrite/Design Bernat Design studio

Gratis


Foto: Purl Avenue/Design: Linda Thach

Gratis


Foto: 2015 Kim Gusman

Gratis - Heklet


Foto: Monique Rae



Foto: Irina Dmitrieva



Foto: Elephants 2014

Heklet


Foto: Yarnspirations

Gratis


Nå har du jammen meg muligheten til å gjøre mannen enda lykkeligere, finn frem pinner og garn og strikk en God og Myk Gave til mennene i ditt liv <3 


* * * * *

Mine menn, eller Gutta som eg kaller dem, ja de ligger 
å sover. Begge er VELDIG glad i ull, ja i alle varianter, 
men merkelig nok er det bare den yngste eg strikker til.....
ref, til Ali`s halvferdige sokker.....*Meget Dårlig samvittighet* Nå MÅ eg seriøst gjøre noe med den saken og eg er sikker på at DU vil få fullstendig bakoversveis den dagen eg poster Ferdige sokker til Ali *ler*

Eg er definitivt nødt å kjøpe passende farger 
i Viking Sportsragg til Ali også for sokker i Opal på 
pinne 2(!!!) tar jammen alt for lang tid, SPESIELT når bråtet er på hele 25 cm! Ingen tvil om at han fortjener de altså så eg må virkelig få de ferdige.....kanskje eg skal ta å strikke et par striper i dag?? Ja siden han skal lage marinerte kyllingspyd og Tabole til lørdagskos? Hmmmm

ANYWAY så kan eg melde om at det var sinnsykt kaldt i stua i morges! FYTTI altså! Jadda jadda, bare min egen feil det da, ja for Milo var ute da eg la meg og eg har nemligen ikkje hjerte til å lukke han ute så terrassedøra sto åpen.....
på den måten kan eg også risikere både død og levende frokost.....best var det da det var en halvdød Stålorm 
på gulvet som hadde sluppet halen sin.....
ALT den katta henter med seg hjem *ler*

Nå etterpå skal eg en tur på badet for en aldri så liten varm dusj for deretter å pakke meg inn i ull fra topp til tå-eneste som gjelder her i dag kjenner eg :) Formen kommer nok etter hvert så lørdagen blir nok ganske så BRA satser eg på :) 




Håper DU også får en fine
og Koselige Lørdag :) 
NYT den <3 






Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille :) 

2 kommentarer:

Sylvia sa...

Mornings, Vibeke
Her var det heldigvis ikke kaldt. Vi har nemlig satt på ovnen her i stua ( med termostat ) og da er det så god lunk på morningen.
Men alikevel sitter jeg i morgenkåpe med pledd rundt meg og ullsokker jeg fikk til bursdagen. Og varm kaffe, of course :)
Look what the cat dragged in!!!! He he, søsteren min var på besøk i går, og viste meg film på hva hennes katt dro inn på fredags morgen: en diger rotte!!!!! ( de har katteluke ) Og noen dager før tok den med en kråke inn. Og jammen et levende ekorn også. Det endte med at ekornet satt på ryggen til katta!!!! Ville tilstander hos dem altså. Her er det mest fugler og mus....heldigvis.
Må du ha en deilig helg. Her er det FRIHELG!!!!!!
Klem

Mona sa...

Hei! Så mange fine oppskrifter du finner👍. Her får alle mennene i familien strikka julegaver, så veldig bra med litt tips!