torsdag 8. oktober 2015

6 Gamle Favoritter som er aktuelle for årstiden - Oppskrifter

Foto: Lanja Sàmsdottir

Nå har eg vært på Ravelry siden oktober 2007, altså 8 år. Skal hilse å si at det har blitt lagret en GOD del under Favoritter! En stakkar kan jo bli fullstendig Crazy av alt det som frister der inne! Fant på i morges at eg skulle gå HELT tilbake til de første eg lagret å sjekke hva som ble strikket 
og hva som bare ble med drømmen.....regner med at DU også har en del Favoritter? Hvor mye av det har du strikket?

Vottene over her; Mors du Cheval Mittens husker eg at eg kastet meg over, fullstendig fersk på engelske oppskrifter. Prøvde fortvilet flere ganger og på det tidspunktet hadde eg ikkje så mangen å spør om hjelp heller så etter X antall forsøk ble de bare liggende....... Men fixer eg de nok 
og det fristet veldig for de er jo utrolig lekre! 
Er jo forresten en perfekt Julegave :) 



Foto: Angela Hahn

Ååååå denne Rib & Braid Pullover or Jumper er jo bare RÅåålekker! Ikkje sant?? Denne kunne eg virkelig godt tenkt meg her og NÅ! Super mer eller mindre hele året! Kan jo brukes både til hverdag og til fest, alt etter hvordan du stasher den! Tar å snapper den laaaangt frem i køen eg! 

Opp til str 3XL


Foto: GraceIvy

HAHA dette er de morsomste vottene eg vet om og du kan tro eg har både kjøpt og funnet frem garn mange ganger for 
å sette i gang! Angrer virkelig på at eg ikkje har strikket 
Love Bytes/Robot Mittens :) Husker eg kjøpte lilla 
og limegrønt Østlandsgarn og den komboen står eg jammen inne for ennå! Hadde vært fullstendig KONGE!


Foto: Kristihern

Elizabeth Zimmermann har designet utrolig mye flott 
og denne Tomten Jacket en av mine favoritter! 
Aner ikkje hvor mange ganger eg skulle strikke denne til Jr da han var liten-skjønner egentlig ikkje hvorfor den aldri ble strikket......Det viser vel at det i mange år alltid har dukket opp noe annet hihi


Foto: Ruth Sørens

Anne-Evilla kjøpte eg garn til en gang for ørten år siden da me var en gjeng Strikkejenter som skulle på hyttetur ei helg og denne skulle eg kose meg med :) Kom jammen godt 
i gang og selv om det ble mye skravling den helga fikk eg nå ferdig hele blonden før me dro hjem om søndagen. 

Oppdaget jo til min store skrekk at blonden hadde fått en omkrets på nesten 150 cm......rakk opp og starta på nytt, kom til under ermene da eg var så uheldig å miste en sigarett nedi kurven og det ble et stort hull......Så nei, det ble aldri en Anne-Evilla på meg......En dag kanskje?? *ler*


Foto: KateGilbert

Denne nydelige A Cardigan for Arwen kjøpte eg t.o.m orginal garnet til, men den ble aldri påbegynt og garnet har blitt brukt til babyklær.....sånn kan det går....
NOE forblir tydeligvis det samme i en Strikkers verden, regner med at du kjenner deg godt igjen?




Nå om dagen er eg en ganske så produktiv sokkestrikker om ikkje annet! Etterpå nå skal eg få lagt opp til sokk nr 2 i par nr 3, blir virkelig GLAD når eg ser på denne herlige bunken!

Bakom der ligger PonchoGenseren min å griner......sånn er det vettu, noe må bare vika for strikkelysten :) For alt eg vet starter eg opp på par nr 4 etterpå det slik at Sjiraffen 
og ponchoen må vente bare enda lengre, det er det som er såååå flott med å ikkje ha en deadline-0 stress :) 

I natt har eg sovet 9 timer og det var herlig selv om "ryggen" var helt på trynet da eg våknet, begynner å tro selv at det faktisk kan være selve ryggen 
og ikkje noe på innvollene hehe 

Kom meg etter hvert en tur på Senteret og fikk ordnet et par ting, men er eg klar for dagen i ført pysj og skal kose meg i kroken, været er supert for det er kaldt og surt! 
Stearinlysa er også allerede tent :) Jepp, torsdagen blir nok sikkert ikkje så verst den :) 





KOS deg Masse
og Ha en herlige dag!
Helg i morgen :) 







Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille :) 

Ingen kommentarer: