søndag 27. september 2015

Morgen Rutiner + Koselige Oppskrifter

GOD MORGEN-Fine Søndagen sin det, sto opp halv 9 
og formen er upåklagelig-Strålende, så i dag skal eg på alle måter BARE kose meg her i kroken min :) 

Før det må eg ALLTID ha en litt lang morgen med diverse morgenritualer! Det først eg gjør når eg trør ut av senga er 
å ta på pysjen som henger klar, ut på kjøkkenet å klikke på trakteren før eg forsvinner på badet en stund! Sitter som regel lenge på do for å våkne, ja eg har prestert å SOVNE igjen der! Slettes ikkje noe eg anbefaler, det singler godt 
i knærene når de treffer flisene hehe

Deretter skurer eg tennene og tar på meg litt krem i ansiktet, ja for maska er ganske så stiv når eg våkner! Er det KALDT som i dag tar eg på meg en deilig morgenåpe og tøfler-når eg er kommet så langt er som regel kaffien klar og brettet blir rigget til og tatt med inn i stua. HVIS Ali er oppe før meg så er allerede kaffibrettet i stua og en kopp med kaffi blir laget mens eg er på badet, men i dag var eg først ut av senga :) 

Så er det bare å SIIIGE ned i sofakroken å slurpe i seg de varme gode dråpene :) 



Mens siste rest av morgensøvn forsvinner spiller eg ganske ivrig og engasjert på CandyCrush! HAHA JA eg blir MOBBA her hjemme for akkurat DET! hehe MEN, til mitt forsvar er det KUN en del av morgenritualet og en del av det å ta den siste røyker før eg hopper til sengs-du finner meg aldri sammen med CC på dagtid, ja hvis du ikkje akkurat dumper borti meg på et slags venterom :) 

Når eg så er skikkelig våken starter eg på dagens første Blogginnlegg, noe eg virkelig KOSER meg med, sånn som nå :) Ja, det er helt greit at NOEN syns eg er en pest & en plage med denne bloggen, men bryr eg meg??? NEI slettes ikkje, eg KOSER meg jo og DET håper eg også at DU gjør :) 



I går kwell ble eg helt ferdig med Calorimetry`en som eg skal sende til Fru Kvile oppi nord, muligens det begynner 
å bli kaldt der nå så det passer jo fint :) 

Eg har strikket den med 1 tråd Opal og 1 tråd tynn alpakka fra Drops på pinne 3,5 mm
Merkelappen eg har sydd på lager eg Hos Søta Bror :) 

MEN, som vanlig er oppskriften på engelsk, ja eg vet
det meste eg legger ut ER på engelsk, Hvorfor? Fordi eg ELSKER engelske oppskrifter og de VIL eg også at DU skal lære å gjøre for det er SÅÅÅÅ mye bedre oppskrifter! 
Ikkje tull en gang :) Det er bare å hoppe i det og nå er 
i grunnen Calorimetry ganske enkelt og du skjønner 
(uansett språk) tegninga på hvordan den strikkes ganske fort, men HVIS du får aldeles kregglingor nå på morgenkwisten så har eg funnet en LIGNENDE norsk variant :) 


Foto: Drops Design 

Dette Headband minner veldig mye om Calorimetry selv om "stripene" går motsatt vet, men det har da samme fasong. 
Så hvis du overhodet ikkje får til den engelske er du slettes ingen taper om du går for Drops sin, på ingen måte, men PRØV deg først på den engelske og før du aner det sitter du å leser og skjønner engelske oppskrifter som bare det :)
Har vært i startgropa selv :) 

Fant noen andre oppskrifter også som passet sammen 
med en skjønn morgen:) 


Foto: Anna & Heidi Pickles




Foto: Anna B.Hanssen Design



Da håper eg morningen din lyste litt opp, 
det gjorde den her skal eg si deg :) 


* * * * *

Sitter her å hører at Jr hoster og harket inni senga stakkars! Ja han sovnet med dårlig form og feber i går kwell og var slettes ikkje god! Spørs om eg ikkje må ta meg en tur på Joker etter litt sterke drops, pleier å lindre litt om ikkje annet.
Typisk for denne årstiden at halsen hans slår seg vrang! Håper det går fort over denne gangen :) 

Dagen i dag blir vel som så mange andre dager; 
Slow-Motion! Ali trenger heller ikkje lage middag for det er masse Fahitas igjen fra i går og det vil nok forsvinne i løpet av dagen :) På strikkefronten er det nok Sjiraff Votten 
og PonchoGenseren som skal få kjørt seg :) 






Men du?
KOS deg masse og NYT
denne STRÅLENDE dagen :) 






Go`klem fra ei GLAD Vibbedille :) 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hei, jeg vil bare si at jeg antakelig koser meg med å lese hvert innlegg fra deg like mye som du sier du koser deg med å skrive det! Så da er vi to som koser oss:-) Så flott gave fra Henriette. Må nesten si tusen takk jeg også. Takk Henriette fordi lager så fine ting og for at du gleder andre så mye ved å gi dem bort! Det er en hjertegod handling. Ha en god kveld videre! Hilsen Blomsterbarn

Vibbedille sa...

Så fint skrevet og sagt <3
Tusen Takk <3