tirsdag 22. september 2015

Frokost på fjøla!

1 Gang i måneden ca skjer det: Frokost på fjøla! Mmmmm 
Jammen bringer det frem mange god Barndomsminner sammen med pappa <3 Noe eg virkelig savner i dagens kjøkken er det å kunne dra ut fjøla som ei skuff! Har du det?

Me hadde iallefall det i barndomshjemmet vårt og HVER eneste dag spiste pappa og eg frokost der, stående på hver vår side, egentlig uten å snakke så mye bare med radio`en på-Mmmmm men fy søren me hadde noen koselig morgenstunder.....

Det samme ritualet om kvelden når han ikkje jobbet skift, men da var det desto mer skravling for eg hadde alltid mye på hjerte. Pappa var en rolig mann som sjelden sa så mye, men me kunne virkelig kose oss i disse stundene.....*SAVN* <3 


Her hjemme er det KUN eg som KAN koke egg! 
Iallefall slik eg vil ha det:
Eggehviten må være fast, plommen skal være bittelitt fast 
i kantene, men skal virkelig smile i midten-PERFEKT! 
Dette er også de eneste gangen eg spiser salt bevisst 
(legens store fortvilelse hehe) og ikkje minst smør på skiva! 
Er skiva ristet MÅ eg ha litt smør på, ja og jordbærsyltetøy!


Ellers må eg har litt smør på skjeen når 
skalken skal spises :) 

Merkelig hvordan man pinholder på gamle vaner hehe
Dette har eg gjort så lenge eg kan huske, ja helt siden 
pappa og eg delte brødfjøla :) 
Kveldsmaten min besto for det meste av grovskive med majoner og agurk + røkt makrell eller bøkling 
on the side......Mmmmm det var så godt! 

SAVNER virkelig den GODE matrutinen min! Som sagt så spiser eg sånn ca slik frokost èn gang i måneden og det er 
i den der UKA vettu :) Ellers drikker eg vann og kaffi fra eg står opp til eg plukker litt i middagen......utover det er det kun hvis Ali setter noe frukt/grønnsaker på bordet at det blir spist!
*Fortvilende*


Som du ser er eg godt i gang med PonchoGenseren min, bitte litt trått på pinnen så eg skulle absolutt ha funnet stålpinnen min, har du lånt den?? hehe

GLEDER meg til denne er ferdig for eg tror den blir knallherlig! Dessuten så elsker eg V-Hals! Det ligger liksom så fint og så er det jo hette på det også! STORT + 


Selv om garnet er ganske så bløtt om eg kan si det sånn så blir strikket ganske så fast og godt, eg ble ganske overrasket for eg var så redd den skulle bli slaskete om du skjønner :) Blir også bare mer og mer GLAD i denne fargen-
tror det blir skikkelig lekkert sammen med det grå :) 


WOW! For en Babe! HAHA

Jadda, i dag gikk eg for den snaisne kosestilen *ler* 
Har nemligen "arvet" klær fra Solstråla! Dvs det ER positivt når hun kjøper nytt for da havner de nesten nye tingene i mitt skap! EVIGHETER siden eg shoppet 
noe annet enn pysjamaser :) 
Sjekk DE lekre "skoene" til antrekket! Må nok skifte litt etter hvert ja, for PLANENE i dag er å TROSSE regnet 
(Joa eg skal kjøre!) å komme meg på Strikkekafe kl 18 :) 

Men eg kjenner at eg er ganske søvning, det er ikkje alltid det hjelper å freshe seg opp og nå har eg også spist 2 egg og ei skive!!! HJELPES! Joda, eg må nok sikkert ha meg ein KWIL før kafè i tilfellet. Krysser fingrene for fin form og velger å overhøre alle de stygge lydene fra magen min 
*Danser HeavyMetal* Oj Oj!



Nå skal eg uansett bare sitte her, strikke litt og gjøre fint lite! Skal ut å hente Jr om en times tid ca, ja i dag ble han kjørt grunnet REGN! Han HATER virkelig regntøy hehe 
Lik meg han hehe





"Pappa, jeg vet du har elsket
meg så lenge du har levd, 
men jeg har elsket deg
hele mitt liv"



Men Kos deg iallefall
og ha en Trivelig
Ettermiddag :) 







Go`klem fra ei mett og søvnig Vibbedille :) 

Ingen kommentarer: