lørdag 29. august 2015

Verdens Beste MegaBurger + KULESTE Strikketøy EVER!

Som lovet så disket Ali opp med det som me syns er Verdens Beste MegaBurger! Tennene sprang i vann mens eg danderte til på tallerken til oss alle 3 :) Hver av gutta fikk 
2 kanon høye og eg regnet med det holdt med èn til meg :) Ååååååå det var SÅååå ubeskrivelig snadder, du aner ikkje!


Men, dessverre; Takk For maten......
Ca 1/4 hamburger gikk ned, klarte neimen ikkje sette noe rekord i kwell heller-hadde HÅPET inne for å få ned en 1/2, men den gang ei......Det var bare å hive innpå en kvalmedempende og finne sofakroken gitt.....Utenom denne kvarten har eg i dag spist en Rugskive m/ Norvegia.....
Ikkje sant eg burde vært tynn som en strek?? 
Ja for dette er i grunnen ganske så vanlig hver dag!

Spiser nesten hver dag 1 Rugskive og litt av middagen som serveres + kaffi og ca 1,5 vann. 
Har ingen ønsker om å være tynn som en strek altså, overhodet ikkje, er fornøyd med dagens vekt som er 
77 kg fordelt på 170 cm-men ikkje sant det ER rart....
litt iallefall.....Nei, det systemet mitt med sine mangler er nok ikkje helt slik det bør være vil eg tro.....


Men over til noe GØY! I dag altså, Ååååååå eg har starta på noe eg rett og slett ramla over inne på bloggen hos 
Lisbeths verden - det kunne liksom ikkje passet bedre nå som Sjarmøren blir 4 år om ca 3 uker! Se bare her! 



Foto: Marianne J. Bjerkman

Sett noe såååå KULT!?? Kan tenke meg denne blir knallherlig å bruke inne i barnehagen i vinter, ja eller hjemme når det er gufset og kaldt! Ramla du pladask du også??
Da trenger du oppskrifta på Luxury Playpants! 

Vær sikker på at du legger buksa i FavoritterRavelry for det kommer snart oppskrift på voksenstørrelse også! WOW! Eg GLEDER meg :) 



I følge oppskrifta skal den strikkes i Silke/Alpakka, men med tanke på at unger åler seg rundt på gulvet og diverse strikker eg min i Østlandsgarn, ja for da tåler den en del lek :) 
Blir uansett en varm bukse for det er jo 100% ull :) Silkealpakka kunne eg har brukt til små barn som bare sitter/ligger der :) Er i full sving her nå og tror 
denne går kjapt :) Har ca 20 dager på meg å få den ferdig 
og det går nok greit vil eg tro :) 



Sitter her å strikker og koser meg med en koselig FIN film:
Where Hope Grows-ANBEFALES! 





Kos deg resten av kwellen og ha
etter hvert en Riktig God Natt :) 
Drømme Søtt <3 






Go`klem fra ei Ivrig Vibbedille :) 


3 kommentarer:

Håndarbeidsfrua sa...

Hei på deg på lørdagskvelden.
Den burgeren så farlig god ut og ja farlig er rette ordet å bruke hvis jeg hadde vært der. Mel fra korn i alle varianter er fy med store røde bokstaver hvis jeg vil ha det noenlunde greit.
Rart det med lite matinntak og en vekt som sier noe helt annet.
Den buksa er råtøff, og en slik variant kommer trolig på pinnene om et års tid. MEN på den bare må jeg ha noen knapper i fronten. Ser det klart og tydelig for meg.
Etter å ha kost meg foran TV til en forandring, hvor jeg har rost og kritisert i vilden sky, (ja, det er jo et must når "skal vi danse" starter opp) skal jeg nå innta strikke-kosekroken min.
Klem Liv

Sylvia sa...

Heisann
Vi hadde også slike burgere i går!!!!! Ungene fikk Biffburger, og vi voksne fikk kjøttburger.
Jeg spiste ikke mye jeg heller. For etter spysyken var dette det første jeg spiste siden torsd kveld. Og jeg er ikke glad i de burgerbrødene. Kan igrunnen sløyfe dem, og ha en grov skive i bunn. Mye bedre. Men det var godt med mat da!
Det er nok stoffskiftet ditt som ødelegger for deg. Og når man spiser sjeldent, stopper kroppen opp med å jobbe, og forbrenningen går ned. Det sies jo at man skal spise lite men ofte.....ikke alltid lett å følge eller få til. Jeg drikker altfor lite!!! Det går mest i kaffe, uff. Skjerpings.
Sånne bukser må være gode for ungene å gå med. Gleder meg til å se den du strikker ferdig.
Ha en god søndag.
Her skal det vaskes og ryddes i dag, siden jeg var borte nesten hele uken. Ellers skal det strikkes!!!!
Klem

johanne sa...

jaja bare måtte ha så nå har jeg kjøpt mønster ligger i permen min, skal strikke 3 bukser, så da blir det denne. Har lagt den i permen, skal strikkes. Men den begynner å bli rimelig full så her må det ett skippertak til..... Holder på med så mange ting på en gang, blir ikke noe ferdig, så nå skal det gjøres ferdig. En ting om gangen etterpå..... hehehe.