onsdag 5. august 2015

Strikk til Årets AdventsKalender Ho Ho Ho

Foto: pezi888

Kjenner du at presset begynner å melde seg? Ja til å få på plass alle gavene til Årets Julekalender? Det har virkelig bare tatt fullstendig av de siste årene og eg syns det har blitt så meget FOR mye! Selv prøver eg hvert år å presse prisen ned og prøver så godt eg kan å finne alternativer :) 

I år har eg bare Jr som da nærmer seg 14 å lage til for, eller, Solstråla skal SELVFØLGELIG få noen pakker på de få dagene hun er hjemme før jul. Jr er nå i en alder hvor det er kjekt å få toalettsaker så der redder eg meg litt inn. Å kjøpe pakketing på Nille til en gutt er døfødt hehe Jepp, for alt er omtrent tilegnet jenter mellom 4 og 10 år hehe

MEN, hva med å STRIKKE/HEKLE til de små? Det kunne jo vært gøy, ikkje det? Det er utrolig mye fint man kan lage veldig enkelt uten for mye fixfakserik, bare ta en titt på 
det eg har funnet: 

Du kan jo f.eks starte med en Knubbelchen som vist på bildet over, mulige den er beregnet på de minste? Men hvem har sagt at ikkje de også skal ha kalender? Solstråla var 6 uker første julen og kalender, ja det hadde hun :) 
Nå finnes oppskriften på både engelsk og dansk :) 


Foto: Lion Brand Yarn

Bunny Blanket Buddy er nesten blitt en klassiker! Koseklut er kos til de små og nå finnes den 
også som hekleoppskrift :) 


Foto: Purlsoho



Foto: Purlsoho



Foto: Susan B. Anderson



Foto: Barbara Prime



Foto: Knit-a-Zoo




Foto: Sara Elizabeth Kellner



Foto: Purlsoho


Foto: Alan Art

Husker du for noen år siden hvor HELE Norge strikke disse JultomtarEg strikket ganske så mange, ja eg bestilte t.o.m det "spesielle" garnet til skjegg fra england! Men me fant jo ut etter hvert at det vanlige pelsgarnet her hjemme funket like fint da :)
Skikkelig morsomme og koselige fyrer dette her og bør absolutt strikkes igjen, oppskriften koster noen kroner-
mulig du har den fortsatt i ei mappe?

Ok, sånn *Klapser i hendene* da har du MASSE fine ideèr til Årets Kalender, ja enten det er til barnebarna som kommer på helgebesøk eller til egne barn :) 

Tror nok MANGE barn vil sette pris på denne type gaver, 
det skal ikkje så mye til for å virkelig glede de små :) 
Nå mener ikkje eg at du skal sette deg ned å strikke f.eks 
24, 48 eller 60 gaver hehe Men noen innimellomm er GØY! Eller du kan jo også Strikke selve Kalenderen? 
Eg starte på DALE sin Vottekalender i fjor og den kommer nok frem til advent igjen :) 
Ja det er nesten bare å begynne å TENKE på Jul, om 4 mnd er KOSEN i gang igjen! Ho Ho Ho 

* * * * * 

Formen er nooooe bedre i dag så eg skal snart prøve meg på litt mat, men tenker eg tar å fargelegger litt mens eg sitter her å slapper av. "Sinnet" tok meg litt i dag hehe Fant frem vaskebøtta og vasket bort alt støvet i stua + eg fikk rydda litt 
i det DILLDALLrotet rett foran meg her eg sitter hehe 
Utrolig hvordan det hoper seg og!

Ute blåser det ganske mye så turen til Tungeneset Fyr utgår, men mulig det blir en tur likevel, får se det hele an etter middag, hvis ikkje blir det muligens besøk 
av mamm`en i kwell :) 






KOS deg masse og NYT
denne flotte onsdagen :) 





Go`klem fra Vibbedille som snart er i form igjen :) 

5 kommentarer:

Unknown sa...

Juhu!! Jeg ELSKER pepperkaker og de var utroooolig søte!!
Tusen takk for den linken.
Ha en flott kvelv videre.
Idag er det oppstart på ukens link fest, sleng deg med og hente nye følgere til bloggen din :)

Sylvia sa...

Såååå mye fint man kan strikke! MEN her er det ikke julekalender lenger!
saueputa og pinnsvina kunne jeg tenkt meg, uansett.
Håper formen din er stigende, Vibeke.
Klem

Gunn Kristin sa...

Så mange søte figurer. Her må det strikkes :) Takk, Vibbedille.

Ruths datter sa...

pepperkakene og pinnsvinene er fine, men jeg er nok ikke så god på engelske oppskrifter. Tiden går så fort at det blir fort jul. Skulle begynt å tenke på gaver.

Anonym sa...

Masse flotte ting! Har starta på årets kalender-kjøpt inn to målebånd på søstrene grene. Der har de litt til gutter også-mine finner iallefall litt der(8&10 år) minionspennalene jeg hekler til de er straks ferdige. Prøvde med trykknapplukking på de men da blir pappen inni veldig bøyd. Bytter til knapp nå. Takk for alt du deler! LK