tirsdag 25. august 2015

Eg lurte han Trill Rundt! - "Jukse Suppe" med NYDELIG smak :)

Ikkje ofte eg melder meg frivillig til å lage middag, 
men med 6 flotte blomkål i hus hadde eg en plan!

Eg "parterte" 3 blomkål og fordelte det hvite 
og det grønne i 2 gryter, lot det grønne koke i ca 40 min 
og det hvite i ca 15 min 


Stilken, "Ormie" som me sier på arabisk, skar eg i tykke skiver og la sammen med det grønne :) 

Disse plukket eg ut etterpå når blomkålen skulle oppi selve suppa, jepp det er kjempegodt å spise + det ligger veldig mye flotte næringsstoffer akkurat der :) 


TORO: My Partner in Crime! 

Jepp, eg brukte pulveret fra 2 poser og rørte dette ut i 4 dl lettmelk mens blomkålene kokte :) 

Var jo livredd for at Ali skulle se posene så i forkant gjemte eg de et sted han aldri er; Medisinskapet hehe Etterpå stappet eg de langt ned i søpla :) *Pustet lettet ut* hihi


Eg hadde 16 dl av kokevannet fra blomkål og det grønne til 
å spe suppa med, deretter sto suppa 
å småkokte ca 10-15 min til Jr kom hjem :) 

Gutta kastet seg over gryta og varme baguetter og eg SÅÅÅÅ at de var begeistret hehe Ali skryter KUN av mat han virkelig liker, og DENNE suppa likte han! HAHA 

Selv om eg gjorde et godt grunnarbeid er det Toro i bunn hehe Noen annet hadde slettes ikkje vært godt! 
Eg liker ikkje skikkelig blomkålsuppe-helt ærlig! 

Det er vanskelig å "Treffe" blink og det minner mest om hvit saus med dårlig ånde!
Det er KUN min mening :) 

Ali har IKKJE gjennomskuet meg og siden me ikkje er venner på Facebook tror eg ikkje han kommer på å ta turen inn hit hehe *Krysser fingrene* 
Men, i tilfellet vil han bare få seg en god latter *ler* 


Nå skal eg ta meg en tur på badet og prøve å se litt våken ut etterpå, har nemligen planer om en liten tur på strikkekafe 
i kwell! Jepp, det ER lenge siden, men i dag skjer det hehe 





KOS deg MASSE
Du også :) 
Tastes!







Go`klem fra ei STOLT Vibbedille :) 

1 kommentar:

Ruths datter sa...

Jeg har nøyaktig det samme til middag i dag. Supergodt.
Klemz