mandag 31. august 2015

Eg fikk et ultimatum!

Ok, dagen og uka startet altså med time hos legen kl 10, ikkje akkurat den mest oppløftende legetimen eg har hatt, men me kom da til enighet-ja eg gir meg ikkje 
UTEN "diskusjon" hehe

Det er altså denne skulderen eg har hatt ganske så vondt 
i ca 1 års tid nå, den er helt stiv, rar og dunker til tider ganske heftig. MEN, det viser seg at eg har hatt denne skulderen mye lengre hehe Han gjennomgikk journalen min på pc`en og der sto det at siste sprøyte i slimposen ble gitt 
i 2010.......OVER 5 år siden, så spør han:
"Og dette kommer du med først NÅ??" hehe

Jaja, eg var da i rønken rett før sommeren med mindre flatterende bilder som resultat, men det har da jammen meg vært NOK de siste 5 årene.....Det var i 2010 at halsen begynte å kødde og vokse, har jo hatt flere biopsier der + 
2 innleggelser her på SUS og på Haukeland med påfølgende operasjoner, da klager man IKKJE over en vond skulder liksom......"JO det burde man" hehe Men det får da være måte på hvor mye eg skal klage da. Ligger ikkje for meg det der, men ANYWAY, nå ville han ikkje sette noe mer bedøvelse og mente at operasjon ble tingen......
Men så sa det PLING i hodet mitt! For nå når eg har gått med Nyrestein (Ja det er da også noe dritt!) har eg fått Voltaren 100 ml for smertene og disse har også i tillegg virket inn på skulderen og smertene har avtatt :) 

"Okeeeei," han dro litt på det, "Hva mener du?" Ja kan eg ikkje få prøve meg på noe MILDERE Voltaren og se om det kan hjelpe?? "Tja," nå var jo skulderen gått over i en kronisk tilstand, men Ok, det kunne jo ikkje skade.....MEN, eg måtte LOVE èn ting!!! Albuen skal til en HVER tid hvile på hofta 
og eg har KUN lov å gjøre ting som befinner seg rett foran navlen (Skjønte du den??) Har under ingen omstendigheter lov å løfte armene, albuen på hofta all the time
HVIS eg klarte å gjennomføre dette i CA 2 mnd så skulle han ta en ny vurdering :) 
JEPP; AVTALE!!!! Hentet en "bærepose" Voltaren 
på Apoteket HAHA

Ellers så venter eg stadig på CT, nå har han PERSONLIG snakket med et menneske på instituttet og det er lover fortgang! Men eg hadde uansett nyrestein ennå tydeligvis.....ja for eg har vondt liksom, men en stein kan ligge å kødde i 3-4 uker før den kommer ut og nå har eg hatt det i ca 3 uker.....

TÅLMODIGHET er en DYD! 




Pga Solstråla sitt overraskende besøk har det ikkje blitt strikking i dag, så her er fremgangen på Lekebuksa! 
Ikkje så langt, men eg er da i gang med lommeøkingene 
og eg DIGGER slike lommer :) 



Ellers sitter eg her å fabler om hvilke fargekomboe eg skal ha i de neste sokkene?? Ååååå eg GLEDER meg til å bare strikke vilt og hemningsløst liksom! 

Hva med klar syren og sjokkrosa??
Det er AKKURAT som et sprøtt Sukkertøy!


Eller kanskje Ambulanse sokker?? 
(SjokkGul og knall rød)

Kan få UTALLIGE varianter gitt og eg må si at dette 
Viking Sportsragg er noe av det MYKESTE sokkegarnet eg har kjent, ja foruten sånn tynt delikat sokkegarn! 
Gledelig overrasket altså :) 
Det ble 1 kilo på meg i dag og eg betalter bare 12,90,- på Mega for nøstet :) 
ME LIKE! 


* * * * *

For øyeblikket sitter eg her alene, ungene tok bilen og kjørte ut på tur, det gjelder å pleie søskenkjærligheten når sjansen byr seg :) Har også fått meg en liten time på sofaen så eg er klar for en lang og koselig kwell sammen med Solstråla :) 





KOoOS deg masse DU også
og ha en Herlige kwell :) 



Garnet ditt Tantekaramellen 
gikk i posten i dag :) 







Go`klem fra ei meget Glad & Fornøyd Vibbedille :) 

1 kommentar:

Håndarbeidsfrua sa...

Sitter her og ler. Ser for meg DEN diskusjonen hos legen. For ikke å snakke om din nye strikkestil. Bringer tankene tilbake til skolen på 60 tallet og hvordan vi skulle sitte pent på stolen, rett i ryggen og med albuer og underarm pent plassert på pulten. DA først var det grei avstand for å lese fra boken. Nå for tiden ligger man jo nærmest over pultene.
Personlig synes jeg Cataflam har hatt bedre effekt enn Voltaren, og så har jeg ikke blitt spart for kvalmen.
Så hyggelig med overraskelsesbesøk av Solstråla. Lov å felle tårer da. Flotte og tilsynelatende sammensveisa barn dere har.
Nå gjenstår det å krysse alle fingre og tær så du slipper et inngrep i skuldra.
Klem fra Liv