onsdag 8. juli 2015

For et KAOS!

Full av iver og barnslig GLEDE rigget eg meg til her i kroken vettu, dette hadde eg gledet meg til så eg begynte med 
å knal og elte :) Leiren var ganske god og eg koset meg i vei, men........


.....etter ca 1 time gjorde eg bare SÅNN! hehe

Nå forbanner eg meg selv over at eg kunne være så DUM som kastet den fine dreiemaskinen Solstråla hadde......
Tenke jo da at den får me ikkje brukt for mer.....HAHA 
Ja nå kan eg virkelig trege! Ser jo at det hadde vært en smart måte å lage "grunn"skåla på.....

Har Googlet litt, men er ikkje overbevist over at f.eks "Pølseteknikken" er den beste til dette som eg SER for meg! Har du noe tips til HVORDAN eg skal 
lage eg glatt vanlig skål?
Planen er nemligen å lage en GarnBolle a`la DETTE :) 

Detaljene skal ikkje være noe problem for der er eg både kreativ og ganske flink, men det er akkurat den der skåla......Ååååå hvorfor kasta eg den der dreiemaskinen........*Klask i hodet*

HYL ut i kommentarfeltet om du har noen god tips eller råd?

Si f.eks at eg nå har laget meg en skål, (Bruker lufttørket leire) 
Kan eg f.eks da la den tørke litt natta over før eg "monterer" detaljene med fersk leire? Noe meninger/erfaringer med det?



Foto: BC Garn

Ja eg ble faktisk så irritert og frustrert at eg bare satte meg ned å surfet inne på Ravelry eg og DER blir jo ikkje akkurat frustrasjonene bedre HAHA SEEE bare på denne lekre Tinkerbell Genseren, det er jo sånn 
"Vibbedille MÅ bare ha en sånn" type genser! 

At det strikkes i det NYDELIGE Shetland Uld/BC Garn 
er jo bare så PERFEKT!


Foto: Jodi Green

Når Ali sin genser dukker opp som neste oppskrift i Favoritter kjenner eg på den der syke samvittigheten igjen hehe Dorrow er bare så KUL og FLOTT, 
hadde jo vært SUPER til Ali!


Foto: Liselotte

Har egentlig kommet ut av telling på hvor mange ganger eg har kjøpt garn til denne Herlige Jakken til Liselotte! 
Helt enkelt jakke i rillestrikk, men sååå skjønn! Har prøvd en på et par ganger og vil fortsatt ha meg en.....Kjøpte t.o.m AngoraTweed en gang for å strikke meg en, men det garnet ble i steden for et sjerf....
Ja ikkje tro at sjerfet heller ble ferdig hehe 

Troooor det er på tide å få kontroll over de der Ufo`ene mine hehe Får se nå når Solstråla flytter, mulig me bytter om på vårt og hennes rom siden hun likevel tar med seg alle møblene sine. Da blir det lille soverommet hennes når hun er hjemme og DER inne tenkte eg det kunne vært greit med litt garnhyller! Hadde vært greit med et "hvilehjem" (Avlastning) for alt garnet mitt hehe Dermed kan eg heller ha kruver og utstyr inne på det rommet som BARE eg går inn på hihi 

Ååååå har SÅ mye eg ville ha ordnet......Men nå drøyer eg uansett til Solstråla er på plass i Kr.Sand for det kan være godt å ha noe mer å være opptatt av i tiden etterpå......Hmmmm


Jaja, nå ligger leira pakket inn i plastikk til eg kommer frem til en brukanes løsning, i mens skal eg bare hekle videre på Sophie-DET blir iallefall vellykket :) 

Etter Nyheten å dømme "venter" me visst på storm her 
i vest, enn så lenge er det ganske rolig 
og ca 15 gr, men overskyet.





Håper du har en flott og produktiv dag!
KOS deg og NYT den :) 






Go`klem fra ei fornøyd og optimistisk Vibbedille :) 

3 kommentarer:

Wenche sa...

Jeg har lenge tenkt på å lage meg en slik garnbolle. Tror jeg må ut å kjøpe leire jeg også.

Anonym sa...

Hei igjen! Jeg har laget mange nissehoder/ansikter, små og store, med såkalt papirleire (lufttørkende). Hvis jeg ikke blir ferdig, fukter jeg det tørre (som regel med vann, eller en blanding av vann og leire som jeg rører sammen til en grøt), jeg har også brukt brukt lim (hvitt lim som før ble kalt skolelim ;o) og bygget videre (kinn, lepper, tenner, nese osv.) Delene har aldri falt av. Når hele ansiktet er ferdig har jeg malt det med hobbylakk fra Panduro. En bolle kan sikkert lakkes med klar lakk også, desto flere lag, mer solid vil den jo bli. Dette ble kanskje litt rotete.. ;o)
Har også et tips til bolleform; dekk en bolle du har i ønsket størrelse med gladpack, (inn- eller utvendig) og 'kle' den med leire. (Matolje kan kanskje brukes, i hvert fall til vanlig leire, litt usikker på om det 'ødelegger' lufttørkende leire.)
Garnbollene var skikkelig fine!!
Hilsen Line i Oslo.

Vibbedille sa...

Eg har også laget mange slike så Trollehoder med Silkis leire, den er nydelig å jobbe, leire blir litt tyngre men tenkte eg måtte ha litt kraftigere saker til ei bruksbolle :)

Skal prøve den metoden med å kle inn ei bolle, tror det er ganske lurt :)

Har også flere farger i HobbyLack + spraylakk til slutt :)

Takk for gode tips :)