torsdag 16. juli 2015

7 StrikkeBøker eg vil ha!

KOFTEBOKA av Lene Holme Samsøe og Liv Sandvik Jakobsen er ABSOLUTT ei bok eg vil ha, ja på et tidspunkt så MÅ eg bare ha den! Kofta som er avbildet på fremsiden her kjenner er helt nødvendig til MEG! Jepp, vibbene tar snar overhånd så før eller siden har nok også eg Bøvertun på pinnene.....SUKK, den er såååå nydelig......
i hvitt og lys jeansblått ville eg hatt den-
Faktisk første gang tror eg at eg sånn uten videre planlegging bestemmer meg for en BLÅ farge! 


FINSTRIKKET av Helga Isager kjenner eg egentlig veldig lite til, MEN eg har sett mange Design av Isager og det er jo så lekkert! Etter hvert vil nok også denne boka havne i mitt eie!


ISLANDSK STRIKK syns eg virker veldig spennende! 
Eg elsker det litt grove lettspunna garnet det brukes, det stikker litt, men akk så herlig! Har virkelig lyst å kle rundfelling og det frister med et klassisk mønster fra Island. 
En skikkelig god og varm vintergenser :) 


STRIKK MED RASKE PINNER av Kristin Wiola Ødegård syns eg virker veldig spennende og eg har hørt mye om den! Har sett en del bilder og eg liker absolutt det eg ser :) 
Lette, sarte farger på plagg som virker ganske lettstrikket-Liker rett og sletten det eg ser :) 


TO RASKE PINNER er også av Kristin Wiola Ødegård 
og når eg vil ha den ene, ja da MÅ eg jo ha den andre også - Sånn er det med DEN saken :) Har ennå Wiola jakken på pinnene og den er bare sååå flott i orginalfargene og hun har designet MYE mer som eg bare MÅ strikke kjenner eg! 


LUER er skrevet og designet av ei fresh 
og flott dame fra nord: Lone Smevik Soleng.
Eg ELSKER de detaljerte mønsterene i disse luene og de er jo rett og slett et kunstverk! Kunne virkelig tenkt meg å tredd ei sånn flott lue nedover ørene en kald vinterdag! 
WHY NOT liksom? Utrolig LEKRE! 


SKAPPELSTRIKK av Dorthe Skappel MÅ eg bare ha fordi hun har designet verdens BESTE KoseMose sofakrok plagg-ferdig Snakk liksom, ingen over ingen ved siden :) 
Eier selv en Skappel genser, men eg må nok med tiden av EN til + en jakke eller no! Hun strikker i det nydeligste alpakka garnet altså, en drømmmmmm


Elsker å sitte sånn om morningen med kaffien og skrive Ønskelister hehe Passe jo i grunnen fint det når det nærmer seg en halvrund bursdag hehe 
Det er mange flere Strikkerelaterte bøker eg har lyst på, 
har et par som er forhåndsbestilt, blant annet 
Strømper-Strikking Hele året av Bittami, GLEDER meg en helt haug! Digger i grunnen lange knesokker! Skikkelig kult :) 

Ellers kjennes det faktisk ut som det kan bli litt varme her 
i dag, har iallefall skyvedøra helt oppe! Lenge siden me kunne det nå, iallefall fra morningen av :) 

Har egentlig INGEN planer i dag, Hvorfor?? Jo det skal eg fortelle deg hehe Eg har søren meg gangsperr fra under armene og HELT ned til hælene + eg har vannblemmer på alle småtærene! Jepp, så lurt er det å ikkje tenke seg om, trø oppi Conversen og bare labbe ut på tur......IDIOTISK vettu! Så her sitter eg; Stiv som en stokk og eg måtte formelig skyyyyve meg ut av senga da eg sto opp hihi

Jaja, dvs at eg smækker snart en Burn, tar meg en kattevask og setter meg meget godt til rette her i kroken og kanskje eg får ferdig en klut til Solstråla :) I dag og i morgen igjen 
og såååå kjører me lørdags morgen......sukk......






KOoOS deg masse og Ha en
Eventyrlig Herlig dag :) 





Go`klem fra ei stiv & støl Vibbedille :) 

Ingen kommentarer: