onsdag 22. juli 2015

10 Flotte, GRATIS Lueoppskrifter :)

Foto: tivcanknits

Det er bare å fortsette å strikke til Høst- og Vintergarderoben for Sommeren ser ut til å utebli i år!
Ei god lue, ja eller 10 for den slags skyld er noe alle trenger, så hvorfor ikkje strikke litt fletter til Gubben? Syns disse flettene i ANTLER HAT er så pass maskuline at det skulle gå greit :) Ei lue på pinne nr 4 går rimelig kjapt :) 


Foto:Purl Soho

Eller hva med ei helt ordinær lue slik som 
TENK å hatt ei skuff med en hel regnbua av disse lue!? 
Eg elsker denne type lue, de er god, festlige og de kan være både kule og diskre-alt etter hvilken farge du velger :) 


Foto:tincanknits

Ahaaa dette er ei lue eg kjenner at eg TRENGER! Liker kule, rene luer med litt struktur og når strukturen er riller, ja da er eg LOST! Det er noter på lista at eg bare ha ei BARLEY lue, eller for såvidt ganske snart 
om ikkje været blir bedre ;) 


Foto:Stephanie Nicole Bennet

INGENTING slår ei skikkelig fin ribbelue! Iallefall ikkje om den har en så flott felling som denne BOYFRIEND HAT 
herlig garn på litt tykke pinner? GLIMRENDE!! :) 


Foto: theskinnyknitter

Det er ikkje å kommer bort i fra, fletter ER kult! Selvfølgelig kan gutter og menn bruke det! Se bare på denne råtøffe Declan`s Hat! Strikket i herlig 
Brooklyn Tweed Shelter på pinne 4, det blir snadder det! 
Tror jammen atte Jr bare må ha seg en slik, ja for hans luer synger på det siste verset nå! :) 


Foto: Pinkerston

Hva me ei lekker lue til seg selv? 
Åååå denne FOLIAGE HAT var lekker! Strikkes også på pinne 4 så her skal det strikkes masse nye luer til høster, 
det er bare å sette i gang! 
Luer får man da ALDRI nok av? Ja på lik linje med sokker :) 


Foto: Wumbs

Hvis du KUN skal strikke èn lue til Høsten, ja da MÅ det bli WURM! Ferdig snakka liksom! Kulere lue skal du seriøst lete lenge etter, eg har strikket flere og noe mer komfi 
og elastisk enn denne skal du jammen lete lenge etter + 
at du kan strixe så kult med fargene :) 


Foto: Veronica O`Neil

Denne Monarch Lyon Hat syns eg var festlig samtidig som den var ren og lekker! Den kan nok også lett strikkes uten øreklaffene, men det var de eg syns var tøffe + 
at det er viktig å ikkje få trekk i ørene :) 


Foto: Little Trunks

Hvorfor ikkje strikke en lue som absolutt HELE familien kan bruke? Ja denne stilige Tiptoe Hat passer like godt til den lille i vogna som til bestefar som tar seg en skogstur :) 
Røff og stilig og dalte faktisk høyt opp på mi liste :) 


Foto: Knitty

Sist, men ikkje minst så MÅ du bare strikke deg ei TYCHUS lue! Den er så utrolig enkel at du må ikkje la deg skremme av engelsk mønster, hele lua består av forkorta rekker og det går lynkjapt å strikke! Du kan strikke hvert felt 
i èn farge eller stripet som på bildet, ja akkurat som du vil- 
eg hadde min egen lille vri og du kan se noen av de HER. Mine er strikket på pinne 4,5 i Nepal og ble supergode :) 

Nå har du ingen unnskyldninger for å fryse på hodet til høsten iallefall, det er bare å sette i gang :) 

Eg har alltid likt HØSTFERIEN veldig godt, men syns den blir så kort liksom med bare ei uke med kakao og sterainlyskos, men i år har eg virkelig fått Drømmen oppfylt hehe 
Jepp, 1 mnd er gått, men jaggu har me ikkje fortsatt 1 mnd igjen av denne FLOTTE høstferien hehe 

Jepp, man må da for søren se det POSITIVE i det hele 
og slutte å KLAGE på været :) 
Me har jo masse være jo, det lager t.o.m LYD hehe
Da er det bare å trekke på seg ullsokkene, finne frem kortspill og koke kakao= KOS <3 
Kan jo ikkje se problemet........
*Drømmer om Piknick på stranda* 

Lå en stund før eg sovna i går også, men sov mye bedre enn natta før, så det hjalp nok å få opp putebeholdningen 
i senga :) Vaner ER vaner :) 

Tenkte bare eg skulle ha meg en kaffikopp til så må eg stikke på butikken en tur da det trengs litt påfyll av diverse 
"Dame artikler" på badet hehe Jepp, den festlige uka som kommer her å bøller :) 

Etterpå skal eg farge kortet til Solstråla ferdig slik at det kan gå i posten ganske snart :) 





Håper DU også får en FLOTT dag!
Kos deg og NYT den 
uansett vær! 






Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille :) 

Ingen kommentarer: