mandag 29. juni 2015

Tur/Retur Kristiansand med Lott & Løye

Solstråla er et eventyr av de sjeldne å dra på tur med! 
Masse god musikk via diverse elektroniske dubetitter, kraftig bass og "le-deg-ihjel-tekster". Solstråla synger med full hals og omtrent danser bak rattet, men STÅLKONTROLL på 
Bil og Vei, DET har hun mer enn noen annen eg kjenner!
Hun er ganske rå på bilkjøring til å ha hatt sertifikatet 
i ca 2 år-skikkelig dyktig sjåfør må eg si :) 

Dagen i går startet rått og brutalt med å stå opp kl 7 SAMTIDIG SOM man skal prøve å våkne! Nesten en umulig oppgave, men da Solstråla entrer stua med masse godt humør og sier: "Jalla, Mamma, nå er det UT på tur" Ja da er det bare å få fart på gluggene og legge i vei :) Eg hadde det som plommen i egget med kaffikanna full av herlig kaffi :) Venninnen til Solstråla parkerte med i baksete og me hadde det såååå kjekt og koset oss hele veien :) 


Det var tung tåke og regn da me la i vei, men jo nærmere sørlandet me kom jo lettere ble det og me ankom Kristiansand i strålende sol og 20 grader :) 


Me ble veldig godt kjent med TUNNELENE i og rundt Kristiansand sentrum hehe Jammen ikkje lett når me er 2 ivrige passasjerer og en GPS som sier høyre, venstre, inn her, opp her etc Heldigvis valgte Solstråla å høre på GPS`en etter å ha "oppfylt" alle våre veiledninger som stort sett endte i ei bakgate, så etter ca 45 min sightsing fikk 
me nå endelig parkert! 


Takket være GPS fant me også en Peppes Pizza rimelig kjapt, jentene var ihjelsultne! Eg hadde mest lyst å bestille en liten barnemeny, men tenkte at det mulig var litt vanskelig(?)-dermed betalte eg over 200 for 2 biter av en halv porsjonspizza og noen blader med spinat og Avacado hehe
DERFOR går eg såååå sjelden UT å spiser hehe 
Men det var alikevel verdt det, me koset oss masse masse :) 


Siden det var søndag var det bare Godteri Butikkene som var åpne, ergo ble det litt shoppings der! Øynene gikk trill rundt på oss alle 3-SÅÅÅÅ mye spennende! DU kan si det sånn at Jr ble ganske så glad da me kom hjem :) 

Hvis du følger meg på Snapchat har du muligens følgt det meste av turen der i går, men det ligger ennå ute flere filmer fra turen om du vil titte (Bildene i dette innlegget er bare kopiert der i fra på noe) Glemte jo HELT å ta "vanlige" bilder" (@vibbedille)


Eneste "stresset" var da me skulle fulle tanken i Kr.sand! Bensinlokket det ville slettes ikkje av! KRISE det- med tom tank hehe En blid og koselig Shell-ansatt prøvde sitt beste, men eg peilet meg ut en kraftig kar med skikkelig grep 
og han fixa biffen med en smil! Jepp, det BLIDE sørland :) 

Da me nærmet oss Mandal begynte tåka og regnet og fra der av var det ØS PØS helt hjem.....


Solstråla var veldig fornøyd med leilighet og huseigere :) 
Hun skal leie en sokkelleilighet på Tveit.
Litt småplukk og peke på, men dette skal fixes av huseiger før me kjører resten av tingene ned rundt 20.juli.

Nå har hun iallefall nøkkel og kontrakt :) 
Ble en ganske vemodig kwell i går og me kjenner alle 4 at dette er ganske tøft, men det er BARE for en periode på 6 år før me igjen er samlet under samme tak :) 

I dag føler eg meg fullstendig MØRBANKET av så mange timer i bil, derfor var eg ganske "lettet" da eg så at Solstråla hadde tatt bilen til jobb i morges hehe Dvs eg kan bare sitte her for me kommer oss jo ingen vei hehe 
Greit nok, får ta en tur ut i morgen heller :) 


Nå begynner sola å titte frem her så kanskje ikkje været blir
så galt i dag alikevel :) 





KOoOS deg masse og ha en
fortryllende mandag :) 





Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille :) 

Ingen kommentarer: