søndag 21. juni 2015

StrikkeVest er ganske Stilig!

Foto; Interwaves Knits

På mange måter blir en vest sett på som noe traust liksom, men eg skal love deg det finnes mange flotte der ute og eg har funnet flere som eg syns var stilig! 

Ta f.eks denne flotte Veste Everste fra Interwaves
enkle fletter gjør seg riktig godt og over en skjorte blir det veldig stilig! Kunne fint ha brukt denne her eg :) 


Foto; Blue Sky Alpacas

Menn derimot syns eg er tøffe i den "Riktige" vesten! 
Slik som denne Men' s Striped Vest i noe dempede farger blir jo ganske så maskulint! 


Foto: Carrie Hoge 2012

Fair Isle Vest vil sikkert alltid være IN, det kan blir en veldig røff vest og ikkje minst slik som denne; Ganske så lekker :) Kjekt å kunne leke seg i flere farger!


Foto: Blue Sky Alpacas

Denne Market Vest er jo utrolig stilig! Skikkelig tøff med slike brede vrangborder! Denne kunne eg virkelig tenkt meg! 
At den er strikket i herlig alpakka er jo bare et pluss :) 
Syns det var skikkelig tøft med så dyp V-Hals 


Foto; Vogue Knitting

Nok en Fair Isle Vest denne gangen fra Vogue, strikkes 
i tynt garn på pinne 2,75 som er med på å gi den en rent 
og stramt uttrykk, skikkelig lekker sak dette her! 

Det POSITIVE med å strikke en vest er ikkje bare at du får en varmt plagg, men du slipper jo å strikke armer *ler*



Men DENNE, ja den liker eg, sikker mye pga av fargene. 
Det er Bella fra Twilight sin vest som ble veldig populær etter "New Moon" filmen.  Tror ikkje det finnes et skikkelig orginalt mønster, men HER på Ravelry kan du finne mønsterborder som er tegnet etter bildet. Som Designeren skriver i teksten skal vesten strikkes i 4-ply garn og tynne pinner og da får den et annet utrykk enn det som vises på Ravelry :) 


Har ikkje blitt mye strikking på meg i dag, det ble heklet èn lapp på Primula Teppe og deretter 2 timer under dyna hehe Effektiv ja! 

For litt siden spurte Habibi om eg ville være med på tur ned til sjøen, Å ja DET hadde eg så klart lyst til, meeeen.........
eg hadde nesten akkurat spist litt Fahitas og det føltes liksom ikkje helt bra så eg orket ikkje bli med, veldig trist for det hadde gjort seg med en tur til sjøen.....
Jammen godt at ferien er lang for det blir nok flere turer :) 

Solstråla reiser snart fra Kr.Sand på vei hjem, selv om hun ikkje har vært bort lenger er det alltid godt å få henne hjem igjen. Hun har nok hatt en toppers Shoppetur til Danmark :) 
Hun har iallefall kjøpt flere brett med diverse brusboxer og det er kjekt å ha når strandturene snart MÅ starte! 
Må vist sende han der VÆRGuden en mail eller 2 eg!

Jr OVERTALTE meg til å sjekke ut Teen Wolf serien i dag, har sett et par episoder og det er ikkje så verst, 
liker jo Twilight hehe så da mente han at dette kunne være Varulver for meg :) 
Får nå se når eg kommer litt lengre, er visst 5 sesonger!




Men du?
KOS deg og ha en
Koselig kwell og en flott
Ukestart, med eller uten ferie :) 







Go`klem fra ei kwellsklar Vibbedille :) 

http://ping.bloggportalen.se/BlogPortalPing/ping/157567/15010646

Ingen kommentarer: