torsdag 25. juni 2015

Sophie`s Universe Part 2

Har i grunnen bare sullet og vimset i dag derfor ble det kwell før eg fikk satt meg ned med det nye evighetsprosjektet! 
Ja det blir iallefall et evighetsprosjekt om 
eg ikkje hekler mer hver dag :) 
Eller, det er totalt 21 deler, men jammen blir det STORT etter hver så hver del vil vel etter hvert føles som en evighet vil eg tro......Det største teppe blir opp i mot 2m X 2m - JUHUUUUU blir jo litt av noen runder det etter hvert 
*ler utmattet* En annen ting er jo at det faktisk blir ganske såååå lekkert! Enig i det, ikkje sant?


Begynner allerede å bli litt lengde på rundene og det som sagt kun på Del 2 :) En ting eg har funnet ut allerede er at om du ikkje har gjort det før så begynn iallefall på dette teppe 
å LES absolutt alt som står i oppskriften, gjerne 2-3 ganger også :) Dette er den mest sirlige og nøyaktige oppskriften eg har vært borti og Designeren er definitiv en kunstner med STORE bokstaver :) 

Men samtidig må eg jo legge til at det er IKKJE vanskelig 
å hekle så ikkje la deg skremme, men bare les godt og gjør bare akkurat som det står skrevet og ikkje noe annet, Ok?

Dette Innlegget kan du finne mer info/linker til selve teppet

Så langt har eg ennå ikkje brukt opp det første nøste av noen av fargene, men eg MÅ innom Nille i morgen å ha MER garn.......Kom over et innlegg av ei som hadde heklet det 
i Rubin, tror hun brukte 1 eller 2 farger og til det gikk det 
40 nøster, jepp herligheten kommer til å veie bortimot 2 kilo! OMG!

Siden det er FERIE i heimen skal eg klikke meg videre til 
Del 3 og fortsette en stund til mens eg koser meg med Vampyrer på skjermen! Bedre kan det vel neppe bli??

Kos deg videre i kwell om du er ei Nattugle som meg hvis ikkje får du etter hvert ha
ei Riktig God Natt :) 





Sove godt og så må du ha
en Perfekt Fredag :) 






Go`klem fra ei oppglødd og ivrig Vibbedille :) 


2 kommentarer:

Gunn Kristin sa...

Dette blir så fint!

Sylvia sa...

Fy søren så fine heklerutene dine blir, Vibeke.
Bare pass på at de ikke ender som en UFO.
Jeg får ikke bestemt meg for hva jeg skal strikke på for tiden..........derfor blir det nesten ikke håndarbeid på meg.
Kanskje jeg skal lese en bok istedet?
Nå er det fredag og frihelg, og rødvin i glasset....ja, nå bare nyter jeg.
God helg og KLEM til deg.